EDF är av nämnd anledning ett riktigt dåligt alternativ för en multirotor...
Jag har 9x4.7 proppar på min tricopter, med 1200kv skitmotorer och GAMLA 3s 2200mAh accar som bara har ~1200mAh kvar att ge.. (Accarna är alltså slut). Om jag håller i triken, med min gopro och FPV-utrustning monterad och ger fullgas så vill den sticka iväg nåt ordentligt. När jag flyger och drar till lite på gasen skuttar den lätt 10m rätt upp på nästan ingen tid alls...
Jag tycker att motorerna låter bra, och allt ser rätt ut, förutom de där små überklena propparna du har... om du ställer quaden på vågen och gasar sakta, får du viktminskning över hela varvtalsregistret, eller har du bara lyft under halva varvtalsområdet?
Din quad väger 1,5kg.. varje propp ska alltså lyfta 0,4kg för att lyfta den, typ... häng 4 hekto i mitten på proppen och lyft i bladänden så får du se vad som händer.....

Min teori är helt enkelt att propparna är för veka för vikten. Märkte i helgen att om jag låter min tricopter frifalla en 20-30m och bromsar in den tvärt så viker sig propparna, och det gör inte undervärk för flygförmågan...
Jag kan skicka dig ett par proppar på lån som garanterat pallar vikten, men kör helst inte av dem..