Visst går det att ta mindre skruv osv. Men till sist är det ändå bara 1.5kg som ska lyftas.
Jag kollade vikten på mina bommar, är totalt 205gram för alla fyra tillsammans. Även om man gjorde dom i kolfiber så ger det inte så många gram.
Tror det går att korta dem 20%, tar ju liiite på vikten men inte det som behövs.
Kollade radion också, så jag inte gjort någon konstig inställning där, men allt såg bra ut.
Var ute och gjorde en liten test. Ställde quaden på en digitalvåg och spann upp motorerna på max.
Lite svårt att läsa av pga att värdet fladdrade, men runt 250-300gram väger den när jag maxar varvtalet. Det är ju riktigt dåligt.
Har ju 10x6 propparna, ska prova samma sak med dem. Enligt netrunners test tidigare i tråden så ska jag få 759g lyftkraft över när quaden är borträknad.
Hoppas på bättre resultat, men jag tvivlar lite på att motorerna orkar upp i varv med dom propparna, vi får se.
Jag använder 2200mAh 3S accar. Alla tester har jag gjort med nyladdade accar.
Netrunner, du får nog överväga om du verkligen ska ta 2213N motorer som jag.
Jag förutsätter att Kineserna skickat och tillverkat rätt motorer! Finns ju inte någon märkning över huvud taget på dom
/DeVille