Hej är ny här & jag har kikat lite på en eprom programmerare mest för ett den är billig den heter
TOP 853 programmer
Länk: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... AQ:US:1123
& jag ska skjuta 28 pin M27C256b hittar inte just den beteckningen i listan det står att sockeln är 40 pin men det kanske är för att kunna använda fler kretsar
kom gärna med förslag om ni har tips på någon annan bra billig programmerare
Mvh Foxxx
TOP 853 Eprom programmer?
Re: TOP 853 Eprom programmer?
Det är ju många olika 27C256 nämnda. Du får nog kolla några av dom och
se om det är någon avgörande skillnad mellan dessa och den du har. Ofta
är det bara leverantörens egan siffror/bokstäver som är olika.
se om det är någon avgörande skillnad mellan dessa och den du har. Ofta
är det bara leverantörens egan siffror/bokstäver som är olika.
Jag har en TOP2005 (som är storebror, den kan fler spänningar, den där kan bara 5V) och du kan prorammera kretsar med färre ben också.
Det sämsta med TOP-programerarna är att mjukvaran är lite sådär, den känns inte klar, och är översatt med google translate typ.. dessutom är den engelska versionen svår att få hem, jag lessnade på att browsern gav upp på filen så jag satte curl på att dra hem den med oändliga retries, sen visade det sej att det hade tagit >300 retries!! ..Det var iofs när det just kommit en ny version men ändå.
Det sämsta med TOP-programerarna är att mjukvaran är lite sådär, den känns inte klar, och är översatt med google translate typ.. dessutom är den engelska versionen svår att få hem, jag lessnade på att browsern gav upp på filen så jag satte curl på att dra hem den med oändliga retries, sen visade det sej att det hade tagit >300 retries!! ..Det var iofs när det just kommit en ny version men ändå.
ok tack för svaren men det måste finnas någon som vet någon programmerare som funkar bra
På förra jobbet hade jag en HiLo All07, den var ruskigt bra.. tyvärr är dom ruskigt dyra också..
Jag har föregångaren till den som Glenn har, alltså har jag TOP2004.
Det fungerar alldeles utmärkt. Och jag har bränt det mesta med den.
Dock skulle jag nog rekommendera den nya tror den heter TOP2008. Den stöder Windows 7.
Har inte fått igång min TOP2004 i Win7.
Det fungerar alldeles utmärkt. Och jag har bränt det mesta med den.
Dock skulle jag nog rekommendera den nya tror den heter TOP2008. Den stöder Windows 7.
Har inte fått igång min TOP2004 i Win7.