Sätta in JFB.
Sätta in JFB.
Hej. Ja undrar vad ni tycker om det? Jag vill ha ett uttag i badrummet, dosa finns.
Jag behöver sätta in en JFB intill centralen. Är det något ni skulle gjort i en lägenhet?
Jag behöver sätta in en JFB intill centralen. Är det något ni skulle gjort i en lägenhet?
Re: Sätta in JFB.
Vad har du för central nu?
Om det är automatsäkringar kan du komplettera med ett personskydd (kombinerad säkring/jfb)
Annars är det kapsling + jfb som gäller.
Om det är automatsäkringar kan du komplettera med ett personskydd (kombinerad säkring/jfb)
Annars är det kapsling + jfb som gäller.
Uttaget måste skyddas av jordfelsbrytare. Du kan sätta ett uttag med inbyggd jordfelsbrytare, om det blir enklast.
Bäst är att sätta en jordfelsbrytare för hela centralen.
Bäst är att sätta en jordfelsbrytare för hela centralen.
Men vilket trevligt forum.
Trodde jag skulle få smisk på fingrarna.
Jag är utbildad elektriker men jag har inte behörighet.
Det är tyvärr en gammal central med proppar. Skulle ni satt in en kapsling med jfb i mitt läge? Skulle även vilja ha jord och 30mA jfb i mitt arbetsrum, men det är ju drygt va?
Hur skulle ni gjort som hemmapularei en lägenhet?
Jag är utbildad elektriker men jag har inte behörighet.
Det är tyvärr en gammal central med proppar. Skulle ni satt in en kapsling med jfb i mitt läge? Skulle även vilja ha jord och 30mA jfb i mitt arbetsrum, men det är ju drygt va?
Hur skulle ni gjort som hemmapularei en lägenhet?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det är inte så mycket du kan göra, du måste ta detta med hyresvärden så får han ordna till detta.
Du säger att du är utbildad elektriker. Har du kopplat jfb tidigare? I sånna fall skulle jag köra på om du känner dig säker.
Annars gör du nog bäst att få lite hjälp.
Annars gör du nog bäst att få lite hjälp.
Öh, utbildad elektriker, och inte vet hur man lämpligast gör med en JFB??????
Du kan sätt en kapsling för jordfelsbrytaren intill centralen. Det är en vanlig lösning.
Jag fick dock göra en annan lösning hemma när tvättmaskinen införskaffades.
Fick inte plats med en 2modulers kapsling vid centralen, så jag placerade den i taket där instalationen gick från utanpåliggande till infälld.
Jag fick dock göra en annan lösning hemma när tvättmaskinen införskaffades.
Fick inte plats med en 2modulers kapsling vid centralen, så jag placerade den i taket där instalationen gick från utanpåliggande till infälld.