Man kan även öppna .tap filer med antekningar och kopiera eller editera om du är hjälpt av det.
POS skrev:Du kan skaffa artcam och göra egna 3d-program, artcam exporterar i massa olika format så det är högst troligt att det kommer funka till din maskin.
Om man har 3d filen, .art , av ödlan kan man välja i vilket format man vill spara verktygbanorna i,
.tap, .iso med mera.
jo är det någon som har 3d filen till ödlan?, för nu har jag hållt på i många timmar att leta program till att konvertera filen till haidenhein utan resultat.så alla förslag är välkommna. tack på förhand.
Iso-filer som körs i Fanuc fungerar ej i Heidenhain.
Det är bl.a sättet cirkelbågar anges på som är olika.
Jag har för mig att det är fler skillnader....
Hmmm....
Dom två första är i Heidenhain Dialogformat.
Dom ska ha ändelsen .H
Det verkar som postprocessorn behöver "trimmas" en aning.
Väldigt många F och M....
Det är ju modala värden.
Jag har ingen aninng egentligen, sparde bara ett test på dom tre sätten som det stog Heidenhain på i artcam.
Det finns massor av andra val men inga fler Heidenhain bland det jag kan välja.
RobertT skrev:Man kan även öppna .tap filer med antekningar och kopiera eller editera om du är hjälpt av det.
POS skrev:Du kan skaffa artcam och göra egna 3d-program, artcam exporterar i massa olika format så det är högst troligt att det kommer funka till din maskin.
Om man har 3d filen, .art , av ödlan kan man välja i vilket format man vill spara verktygbanorna i,
.tap, .iso med mera.
Edit: quote
Japp det tror jag, har du nån rolig .art-fil så maila gärna över den!