Stöt
-
-
ta en engångskamera, ryck ut blixtkretsen, sätt någon form av elektroder där blixtröret satt, sedan sätter du i batteriet och lägger fingret på elektroderna och sedan sluter du kretsen 
jag kan intyga att den stöten räcker bra, gjorde ont dom 5-6 gångerna jag råkade få stötar av den när jag byggde en för att ha i skolan och använda på klasskompisarna
Flera tyckte det var skitkul, några verkade tillochmed bli beroende av adrenalinkicken att sätta fingrarna på något man vet kommer göra ont...
Aja, det var ett bra tag sedan och jag har slutat med sådana dumheter (har lite att göra med en incident som inkluderade för tunna elektroder och lite bränd hud och hår när strömbrytaren fastnade)

jag kan intyga att den stöten räcker bra, gjorde ont dom 5-6 gångerna jag råkade få stötar av den när jag byggde en för att ha i skolan och använda på klasskompisarna
Flera tyckte det var skitkul, några verkade tillochmed bli beroende av adrenalinkicken att sätta fingrarna på något man vet kommer göra ont...
Aja, det var ett bra tag sedan och jag har slutat med sådana dumheter (har lite att göra med en incident som inkluderade för tunna elektroder och lite bränd hud och hår när strömbrytaren fastnade)
-
He he, jag fick runt 15 stötar under en kväll när jag skulle montera bort all plast på engångskamror inte kul...Meduza skrev:ta en engångskamera, ryck ut blixtkretsen, sätt någon form av elektroder där blixtröret satt, sedan sätter du i batteriet och lägger fingret på elektroderna och sedan sluter du kretsen

hittade en gammal skämt stuner (en sån man har i handen och hälsar på folk med) som min farbror en gång fått vantarna på. Självklart hade han "trimmat" den genom att linda en egen rejäl spole som laddas ut i den stackarn man hälsar på.
så vill man bara uppleva en liten stöt så är nog det enklast att känna på urladdningen eller vad man ska säga från en strömsatt spole som kopplas ur.
så vill man bara uppleva en liten stöt så är nog det enklast att känna på urladdningen eller vad man ska säga från en strömsatt spole som kopplas ur.