Hejsan
Jag har skapat några DWG filer i autocad hemma som jag sedan vill printa på jobbet för jag har ingen A3 printer hemma. Jag kan inte installera autocad på jobbpc:n.
Så det jag söker är ett program som bara behöver klara av att visa och printa min DWG fil. Det är så klar ett stort plus om det även är gratis...
Om det skulle underlätta med DXF så kan jag givetvis spara dom i det formatet också.
Jag har googlat och man får massor med träffar. Provat några utan något lysande resultat...
/Magnus
Söker program för att printa DWG filer
Re: Söker program för att printa DWG filer
Ja, installera en PDF-printer, t.ex CutePDF och skriv ut till .pdf
Alternativt har ju Autodesk själva ett antal "visnings/granskiningsprogram" för .dwg, t.ex Voloview, AutoDesk Design Review och DWG TrueView, har du testat något av dom? (Jag har inte gjort det)
Alternativt har ju Autodesk själva ett antal "visnings/granskiningsprogram" för .dwg, t.ex Voloview, AutoDesk Design Review och DWG TrueView, har du testat något av dom? (Jag har inte gjort det)
Jag vet att på mitt äldre AutoCad, kan man använda "print to file". Då printas ritningen ut till en vanlig textfil istället.
Denna textfil kan man sedan printa ut som vanligt.
Denna textfil kan man sedan printa ut som vanligt.
Trixade med CutePDF som jag brukar använda för lite av varje men resultatet från autocad blev inte så lysande. Vet inte riktigt varför.
Men det vinnande förslaget blev DraftSight. Funkade ju alldeles lysande.
Tack för hjälpen.
/Magnus
Men det vinnande förslaget blev DraftSight. Funkade ju alldeles lysande.
Tack för hjälpen.
/Magnus