Jag behöver något i den här stilen, fast för två ledare (se den bruna flatkabeln med grön kontakt) och med kontakter i båda ändarna:
Går det att köpa på metervara? Eller färdiga ca 5-7cm? Kan man köpa lösa kontaktstycken? Ena änden skall vara för ca 0,15mm koppartråd, andra änden kopplas till ett kretskort via lämplig kontakt.
Jag har letat och letat men hittar ingenting.
Jo, hade för mig dessa finns både som kabel och etslaminat, etc nuförtiden. Egentligen inte mycket mer märkvärdigt att pyssla med än de vanliga.
Man kan faktiskt tom sy dem med carbontråd av lämpligt slag om man tex vill sy in ledare och kretskort i textiler, tillverka rymdfartskabel, eller vad man nu vill.
Edit: Det Thomas tänkte på var nog den förtryckta varianten, den kan man glömma, men det går att få liknande resultat med de tryckta korten man kan etsa själv och tex kombinera.
Hmmm, verkar inte så lovande...
Den ska ha precis samma funktion som på en hårddiskarm, dvs strömförsörja en rörlig grej (ca 2-3cm oscillering i 4Hz) och klara miljontals cykler. Dessutom ska det ske ljudlöst. Så jag undviker helst en lösning med typ släpkontakter och sånt om det inte finns tips på en hållbar, friktionsfri, billig och tyst sådan.
Till att börja med ska jag ha en, sedan 100, sedan några tusen.
Men, om du skall ha några tusen kan det ju faktiskt vara lönsamt att göra en egen serie, så får du dem dessutom exakt som du vill.
Har inte adressen nu, men har för mig det fanns ett antal kinesiska företag som tog sådant via order, kommer dock ej ihåg minimiorder, men antagligen får man en fast ställkostnad.