Då måste du väl ha tillgång till jord? Det borde vara en större arbetarskyddsfördel att inte ha det och borra i starkströmmen med en dubbelisolerad eller sladdlös maskin som isolerar.netrunner skrev:Bör man inte kunna ha en krets i en borrmaskin (en jordfelsbrytare) som tvärstoppar om man kommer åt något strömförande?
Shit, nu avslöjade jag värsta uppfinningen. Aja, iom att det står skrivet här så går det inte att ta patent på nu.
hahaha klåpare elcertifierad ...
Re: hahaha klåpare elcertifierad ...
Knappast.xraid skrev:hahaha . ägaren till huset är ansvarig till sist ..
Naturligtvis är företaget som utför arbetet ansvariga för allt som görs, dock lär det knappast bli mer än en notering hos polisen, eftersom, vad som framkommit, Ingen har hjort fel, Ingen har slarvat, bara sånt som händer.
Jag har borrat genom elledningar ett par gånger. Men då med 120mm kärnborr
Alltid lika roligt när man tar ut kärnan och upptäcker att en elledning är synlig på var sida om kärnan.
Borrar nästan alltid efter markering på vägg från projektör, så jag har min rygg fri 
eller när man hittar 300 par små små kablar...
helst ska det vara papperskabel så att den suger åt sig all skärvätska med
helst ska det vara papperskabel så att den suger åt sig all skärvätska med
hehe jag har skjutit klammer i vad jag trodde var list - men ingen dog - ingen till sjukan -ingen fara då jag mäter emmmfph va tvungen mäta då säkringar poppade ...
ägaren till huset ansvarar till sist . även om hantverkarna påstår sig göra det ... basta ...
ägaren till huset ansvarar till sist . även om hantverkarna påstår sig göra det ... basta ...
Fastighetsägaren ansvarar för sin fastighet, dock inte för arbetena som utförs, de ansvarar entreprenören för.
Hyresgästen får nog ingen ersättning när det kommer till kritan.
Uppfattar artikeln som att det var en montör som borrade för att fästa något. Artikeln påstår att det var en elektriker.
Oavsett kan man ta fram eldetektor och efter avslutning, multimeter. Det tar inte många minuter.
Uppfattar artikeln som att det var en montör som borrade för att fästa något. Artikeln påstår att det var en elektriker.
Oavsett kan man ta fram eldetektor och efter avslutning, multimeter. Det tar inte många minuter.
Varför skall man göra det, och dessutom vad skall man ha multimetern till om man skruvar upp en dörr?Oavsett kan man ta fram eldetektor och efter avslutning, multimeter. Det tar inte många minuter.
ifall man skruvar i el ...vad skall man ha multimetern till om man skruvar upp en dörr?
Det kan spara människoliv..
Multimeter används för att mäta potential och ström till jord från uppskruvat metallföremål som t.ex dörr eller ledstång.
Ett förslag är amperemätning i serie med ett 3000 ohm motstånd.
Multimeter används för att mäta potential och ström till jord från uppskruvat metallföremål som t.ex dörr eller ledstång.
Ett förslag är amperemätning i serie med ett 3000 ohm motstånd.
Vilken jord?
Och varför, sannolikheten att det inträffar är i princip obefintlig, vet inte hur många dörrar som skruvas upp i landet varje år, men det är ju ett antal tusen, så en liten olycka, nää, sluta lev i det blå.
Och varför, sannolikheten att det inträffar är i princip obefintlig, vet inte hur många dörrar som skruvas upp i landet varje år, men det är ju ett antal tusen, så en liten olycka, nää, sluta lev i det blå.
var olycka är en för mycket ... vi lever i kaos . civilisation innebär motsträva samt söka eliminera omöjligt till kaosfritt . du vet som damm på bänken tar man bort . samma med onödiga dödsfall av klåparskap ...
Haha, xraid, är det läge för alkolås på datorn?
Vad sjutton hade det där med väggvårtor med någonting att göra??
Det här påminner mig om min kamrats gamla lägenhet - om man var för snabb att trycka på hans ringklocka (metallknapp) innan man släppt handtaget till hissdörren så kittlade det bra i armen!
Vad sjutton hade det där med väggvårtor med någonting att göra??
Det här påminner mig om min kamrats gamla lägenhet - om man var för snabb att trycka på hans ringklocka (metallknapp) innan man släppt handtaget till hissdörren så kittlade det bra i armen!