Råkade trycka drop i Add-fönstret i Eagle!

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
metex

Råkade trycka drop i Add-fönstret i Eagle!

Inlägg av metex »

Tog det bort komponenten permanent ur Libraries?
Provade att göra en till install av eagle utan att välja reggning och tog hela lbr mappen ur den och böt ut med den installationen jag råkade droppa i, men hittar inte komponenten igen ändå.??
Vad ska jag göra för att återställa..?
Borre

Re: Råkade trycka drop i Add-fönstret i Eagle!

Inlägg av Borre »

I "Control Panel" klickar du på +-tecknet till vänster om "Libraries" så den expanderas och letar upp den du dropa och tryck på den där lilla pluppen till höger så den blir grön igen, som de andra är.
metex

Inlägg av metex »

Tackar så mycket!!
så enkelt det var..
BJ

Inlägg av BJ »

Jag råkade göra så med en komponentgrupp nyss.
Jag har tittat i Libraries, och där är den med. Den har en grön bok bredvid sig,
precis som dom andra. Men ändå kan jag inte se den när jag ska välja komponenter.
Jag provade att ta bort Eagle (sudo apt-get remove eagle) och installera det igen,
men det hjälper inte.
Hur får man tillbaka gruppen?

Jag har Eagle version 5.7.0 i Ubuntu.
BJ

Inlägg av BJ »

Jag hittade svaret. Man får välja Library --> Use... i schema-programmet,
och välja biblioteket där.
Fransson

Inlägg av Fransson »

För framtida frågor.

I "Control Panel" som Borre beskriver ovan slås biblioteket på och av generellt för hela Eagle. Ibland kan man slå på bibliotek där som har stängts av för ett projekt.

Menyvalet "Library" i schemaeditorn eller boardeditorn kan du styra vilka bibliotek som används i ett projekt.

I princip så ser du, i "Control Panel", till att ha alla bibliotek tillgängliga när du startar ett nytt projekt.
"Drop" knappen i Add-fönstret gör så att du under arbetets gång kan anpassa vilka bibliotek som visas.
Om du har gömt ett bibliotek för mycket, så återaktiverar du det enklast i Library-menyn.
Om du endera själv skapar ett nytt bibliotek eller hittar ett bibliotek på internet så kan du lägga till det till aktuellt projekt med hjälp av Library-menyn. Och i Control panelen gör du biblioteket tillgängligt för framtida projekt.
Skriv svar