Hej
Söker tips!
har kollat Claes olsson, kjell samt digitaltvexperten utan o finna vad jag söker.
Letar efter en färdigbyggd RCA växel eller schema på bygge!
Spec.
3-5 ingångar
2 utgångar
frekvensområde 15Hz- 22 kHz utan dämpning och distorsion eller glapp pga av billiga omkopplare.
Ingångar: 1 tv-ljud 2 Cd spelare 3 aux utgång från förstärkarenhet.(för radiolyssning)
utgångar A till trådlösa hörlurar typ RS180 B till förstärkaren.
Varför vill jag då koppla så här. Jo jag vill ha bästa möjliga ljud i de trådlösa hörlurarna utan o förvränga i förstärkarenheten och inte störa grannarna samt kunna växla ljudet till hörlurarna mellan cd (HK990) och tv/hembio.
RCA växel (lågnivåljud)
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Re: RCA växel
bhiab artnr: 8404-3 så kan du ha en lysdiod att indikera om du vill, eller 8404-2C så har du 6 lägen.
Kombinera med låda och rca-jack (och ev lysdioder och matning).
Kombinera med låda och rca-jack (och ev lysdioder och matning).
Re: RCA växel
Hej o tack
Jag funderade på vridbrytare först men kom fram till att jag inte vill ha det för de små strömmar det rör sig om och att jag inte vill ha knaster efter några år.
Möjligen med guldplätterade kontakter:) Jag vill helst hitta nåt färdigt snyggt o diskret som passar stilen till cd-spelare och hörlurar.
MVH aron
Jag funderade på vridbrytare först men kom fram till att jag inte vill ha det för de små strömmar det rör sig om och att jag inte vill ha knaster efter några år.
Möjligen med guldplätterade kontakter:) Jag vill helst hitta nåt färdigt snyggt o diskret som passar stilen till cd-spelare och hörlurar.
MVH aron
- 13th.Marine
- EF Sponsor