Det jag funderar på just när är följande; Jag har en så kallad "Rill" (se bild) som jag behöver svarva ner axeln något på, den kan närmast liknas vid en motorventil fast denna rill används istället till ett kapsyleringshuvud (den skapar gängor och försluter aluminiumkorkar på flaskor). Problemet är hur man skall spännu upp denna för att kunna svarva av lite på axeln? Själva "rillen" är bara några millimeter tjock (ca:2-3mm) och axeln är ca 130mm lång.
Tanken jag själv har är att ta en planskiva och spänna upp rillen med hjälp av ett plattjärn med hål i, men jag vet inte om det är så lätt att centrerara rillen på detta vis? Finns det några anfra sätt att göra det på? Jag behöver bara ta bort lite av materialet i början av axeln (ca 60mm) så det finn ju i alla fall lite att spänna på. Problemet är att planskivan brukar ha ett hål i mitten och då kommer rillen inte att få något stöd under, lösningen jag tänkt mig här är att lägga ett plattjärn under också.
Tips mottages tacksamt, alla bra tips har jag tänkt att vi gemensamt kan lägga upp i wikin med lite illustrerande bilder