Drivrutin för musplattan till HP Omnibook 900

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Drivrutin för musplattan till HP Omnibook 900

Inlägg av teljemo »

skickade in win 2000 i en dator för ett tag sen.. fick aldrig fart på musplattan.. skickade i en usb mus bara o så funka de bra.. men nu tog jag med mig den datorn till sjukhuset för ja skulle bli inlagd ett tag o den e smidig o inte värdefull..

skulle gärna haft den musplattan nu.. nån som har lust att hjälpa mig med det...
kom inte in på ett annat forum döär jag brukar snacka dator problem.. nån cockies bugg.. i opera webläsaren som e på denna daton eller nåt...

men såg att de fanns andra som snackat drivisar här oxå...

alltså..
hewlett packard omnibook 900... windows 2000... mus platta drivare.. eller va kallas de mouse pad..
hp.com/../TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=13316&prodTypeId=321957&prodSeriesId=31639..

tack..// Teljemo <-- (stackars krake, inlagd på sjukhus o behöver hjälp :( )

rubrik ; urltrim //blueint
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: musplatta drivare till hp omnibook 900

Inlägg av Meduza »

Windows 2000 är ingen rolig sak med drivrutinerna.... ta och tanka ner Ubuntu 10.10 och kör igång så lär det fungera direkt...
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Inlägg av teljemo »

skulle gärna köra ubuntu jut nu.. men känns inte som rätt läge för att jävlas med de när ja e på sjukhuset. nu vill man bara ha en sketen liten dator som funkar bra.. jobbit att dra med sig sladd mus om man vill gå nånstans på avdelningen me datorn.. skulle va gött me musplattan...

tror inte 10.10 skulle funka så bra på denna atorn.. inte med X iaf... ska nog slänga i nån mini dist när ja kommer hem om några dagar...
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

menar du att pålattan inte emulerar en PS/2-mus som default ? eller vill du åt extrafuktioner '?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Vet inte hur gammal din dator är, men jag kör EMC2 som är baserad på Ubuntu 10.04 på en bärbar Toshiba Tecra med ~750mhz processor i och 128mb ram, iaf det fungerar bra :)
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Inlägg av teljemo »

ja vill bara att musplattan ska fungera... så jag slipper ha en mus inkopplad i den ända usb porten... den har inte fungerat sen jag installerade om .. och jag har inte ändrat nåt.. inga frågetecke i enhetshanteraren...

OT: finns de drivare till D-Link AirPlus G+ Wireless nätverkskort när man kör ubuntu tror du.. för ja fick de o funka till win 2000 här.. o de e rätt så gött...
Senast redigerad av teljemo 16 februari 2011, 09:58:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Inlägg av teljemo »

Meduza skrev:Vet inte hur gammal din dator är, men jag kör EMC2 som är baserad på Ubuntu 10.04 på en bärbar Toshiba Tecra med ~750mhz processor i och 128mb ram, iaf det fungerar bra :)
hitta inget emc2 på distrowatch?? va heter distubotionen?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

EMC2 är en CNC-version av Ubuntu som är byggd på realtidskärna och har styrprogrammet EMC2 förinstallerat, i övrigt så är det samma som standard Ubuntu 10.04.

Troligtvis fungerar Xubuntu bättre då den har klart lägre systemkrav och anses vara en lättvikts-ubuntu då den kör Xfce i stället för Gnome eller KDE som Ubuntu respektive Kubuntu

http://www.xubuntu.org
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Re: Drivrutin för musplattan till HP Omnibook 900

Inlägg av teljemo »

har inte så mkt användning för cnc linux.. så xubuntu låter fint..

har mest använt mint innan.. men unbuntu e rätt lika vad jag förstått...
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Nej om du inte ska köra CNC-maskiner lär du inte ha någon större användning av EMC2 :)

Tror nog att Xubuntu kommer vara helt rätt för din maskin.
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Inlägg av teljemo »

ok.. körde in xubunti igår kväll... mus plattan funkar fint.. har inte hunnit kola om ljudet o sånt skit funkar.. gör de säkert inte.. men en sak såg jag som inte funkade..
nätvärkskortet: http://computer-reviews.net/d-link-airp ... -dwl-g650/
nån som vet om de går att ha de till ubuntu.. o kan man ladda ner den drivaren isåfall o lägga in den från ett usbminne o installera så..

EDIT: skit samma.. ja kör in original recovery skivan så allt bara funkar.. orkar inte krångla...
windows 98 nästa då.. höhö.. men då har jag driver till wifi kortet o musplattan funkar as bra..
de ända krångel är att hitta nån bra webläsare som e kompatibel me win 98.. om man inte vill använda IE4 eller va de nu kan vara original.. :shock:
Skriv svar