Jag söker ett program som jag kan skriva in olika komponenter i kategorier, antal, i vilket sortimentskåp/hylla de ligger, värden osv. Ett plus vore om jag kunde söka på tex "NE555" o så kommer det upp var dem ligger. Hoppas någon har en lösning
Söker ett lager-program!
- ochkl0620
- Kontakt:
Söker ett lager-program!
Tjena!
Jag söker ett program som jag kan skriva in olika komponenter i kategorier, antal, i vilket sortimentskåp/hylla de ligger, värden osv. Ett plus vore om jag kunde söka på tex "NE555" o så kommer det upp var dem ligger. Hoppas någon har en lösning
- SeniorLemuren
Re: Söker ett lager-program!
Du får vänta lite tills bos blir klar med komponentdatabasen. Den är nog på gång snart.
TomasL bara ett besvärligare alternativ till Excel
Kan ju göra Excel ark med dropdownmenyer så att de går att sortera fram det man söker, finns ju även sök inbyggt i programmet.
Kör du google docs så kan du nå din databas vart du än är, kan vara flera "inloggad" samtidigt och redigera osv.
Kan ju göra Excel ark med dropdownmenyer så att de går att sortera fram det man söker, finns ju även sök inbyggt i programmet.
Kör du google docs så kan du nå din databas vart du än är, kan vara flera "inloggad" samtidigt och redigera osv.
Definitvt inte, Access är busenkelt för sådana applikationer.
I Excel är det lätt att klanta till det och få alla data blandade.
I princip är det redan färdigbyggt i Access.
I Excel är det lätt att klanta till det och få alla data blandade.
I princip är det redan färdigbyggt i Access.
- ochkl0620
- Kontakt:
Jag testar de Office programmen tills bos program släpps 
Tackar!
Tackar!
> OpenOffice Calc...
Kanske hellre OpenOffice Base. Blir mer databas/register än "kalkylark"...
Kanske hellre OpenOffice Base. Blir mer databas/register än "kalkylark"...