När jag rotade i mina gömmor så kom det fram en Simodrive E/R-Module Int. 16/21kW som legat bortglömd i många år. Den hamnade där på tiden jag hade egen verksamhet. Den är i princip oanvänd. Jag testade den i en maskin som misstänktes ha en trasig enhet. Det var emellertid inget fel på den befintliga enheten så denna åkte in i mitt reservdelslager och jag glömde returnera den till Siemens. Jag har för mig att jag betalade en bit över 23 tusen för den. Länk till likadan här.
Eftersom det fortfarande saknas delar till mitt CNC-skrotbygge tänkte jag att det kanske kunde gå att byta till sig något matnyttigt för den.
Jag saknar fortfarande linärlagringen och skruven till X-axeln (arbetsområde 350 mm) stegmotorelektronik, spindel m.m
Simodrive 611 (frekvensstyrning)
- SeniorLemuren
Re: Simodrive 611
SeniorLemuren: de där e jue fusk, bygga av skrot va väl rubrik & mening . inte fuska med att byta till sig "state of the art" grejs ... hehe ...
- SeniorLemuren
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Re: Simodrive 611
Postade du verkligen i rätt kategori?
Ser ingen erbjudan om jobb/tjänst eller text om att den säljs och därför ska vara i Köp/Säljes.
Berätta vad du tänkte så flyttar jag tråden.
Ser ingen erbjudan om jobb/tjänst eller text om att den säljs och därför ska vara i Köp/Säljes.
Berätta vad du tänkte så flyttar jag tråden.
- SeniorLemuren
- JimmyAndersson
- Kontakt: