Har eldat ved under hela min uppväxt så det slipper jag gärna oxå. För massa år sedan monterade jag 20 kvm vattenburen solvärme på mina pärons hus. Fungerar hur bra som helst, men de bor ju lite längre söder ut än Luleå (ca 50 mil). Sol eller vindenergi i norra norrland är nog ingen bra affär är jag rädd. Mörkt, kallt och vindstilla större delen av året
 Har eldat ved under hela min uppväxt så det slipper jag gärna oxå. För massa år sedan monterade jag 20 kvm vattenburen solvärme på mina pärons hus. Fungerar hur bra som helst, men de bor ju lite längre söder ut än Luleå (ca 50 mil). Sol eller vindenergi i norra norrland är nog ingen bra affär är jag rädd. Mörkt, kallt och vindstilla större delen av året 
Ang automatisering ska jag nog köpa aktier i Nexa/X10 innan vi sätter igång för det kommer garanterat bli en helt trådlös installation av all ljusstyrning i huset. I vår lilla lägenhet är i princip allt styrt av allt från kommersiella lösningar till hemmahackade dylika. En fjärkontroll till hela lgh i princip. Jobbat hårt och länge på detta och kommer aldrig gå tillbaka till trådbunden kontroll av ljus, de e ett som är säkert.
Ser verkligen fram emot husbygget. Men närmast blir det att totalrenovera badrummet i lägenheten, med start i sommar. Antagligen börjar vi inte bygga huset förrän om kanske ett år så vi blir kvar i lgh ett tag till å ett fint badrum har vi drömt om länge, det enda vi inte totalrenoverat i lhg så blir lixom pricken över i'et.
Hoppas hitta användningsområden för fräsen även under badrumsbygget

Huset vi drömmer om:
Fulsnygg fasad, men insidan väger upp det med råge!!!

Matsalen med ljusinsläpp från takfönstret i toppen på huset.

Den takhöjden är "to die for"!! Å så ett stort kupolfönster längst upp i "pyramiden"!

Huset heter Pantheon (från Anebyhus) och lever verkligen upp till sitt namn. "Ett hus för gudar" har det kallats

Nu ska jag fortsätta fantisera om framtiden

//L

Nu väntar vi med spänning på dom första spånorna
 Nu väntar vi med spänning på dom första spånorna 

Pengar i sjön mao.
 Pengar i sjön mao.