Hur gör man i Eagle när man vill kapa en ledning, ge den ett namn, och sedan fortsätta någon annan stans. Att dela upp schemat i olika kretsar menar jag.....
Det är ju lätt att bara peka mot GND eller t.ex +5v , men jag vill ju göra detta med en egen ledning.
Det va svårt att förklara. Hoppas det är någon som förstår vad jag frågar efter
Om jag förstår vad du menar så skulle jag göra såhär:
- Påbörja din ledning, från ett ben på en MCU till exempel, och avsluta den kort därefter (klicka där du vill att den skall sluta och tryck sedan Esc.
- Skriv name (bara att börja skriva) och tryck enter
- Klicka på din nyskapade ledning och döp den till något vettigt
- Anslut en ny ledning till en annan komponent men börja rita den "i luften".
- Gör om samma procedur med namngivningen för den nya ledningen och svara "ja" när Eagle frågar om du vill koppla ihop den med din "gamla".
Det funkar, eller så använder du Name-verktyget i verktyslådan (R2). Sen kan du, anslutning till nätet, placera en Label med hjälp av verktyget med samma namn så att man även SER vad "ledningen" heter. Change -> XRef -> ON fixar en liten snygg ruta/flagga runt texten men jag gissar att dess egentliga funktion är för att korsreferera mellan olika blad men jag har bara gratis-versionen (endast ett blad) så jag vet inte exakt hur det är tänkt att fungera.