Köpte precis en mobiltelefon hos Katching och kryssade då för "utan abonnemang", det blev ett impulsköp eftersom tjejen har lessnat ur rejält på sin X10 Mini PRO då hon lyckas komma åt skärmen i tid och otid (med följden att hon lägger på, ringer upp, kopplar över till högtalatelefon osv.) Hon är tokig på mobilen eftersom hon inte kan komma överens med den, nu har jag därför köpt en Nokia X3-02 så hon får knappar istället (visserligen tryckänslig skärm också, men det hoppas jag går bra ändå

)
Problemet är att när jag fyllt i alla uppgifter och betalat via kortköp får jag se på kvittot att det står "låst till Tre"

Jag har inte Tre och inte hon heller, vi har Telia båda två. Eftersom jag köpt den via firman får jag inte returnera den, konsumentköplagen gäller inte... (konstigt att man som företagare aldrig har rätt att ångra ett köp?

) Hur som haver, kan det vara rimligt att man får sälja en mobil utan abonnemang som trots detta är låst till en viss operatör, känns knepigt för mig. Den var ju inte många kronor billigare än hos andra säljare (cdon.com) som inte säljer den som låst (jag har kollat).
Jag sökte efter upplåsningsinformation både på nätet och här i forumet, har nu mejlat till "TryckTill" eftersom denna Nokia-modell inte finns med i deras listor, få se vad dom svarar. Jag kunde inte komma i kontakt med Katching eftersom som stängde både telefon, chat och troligtvis mejl redan klockan 12.00 tors-fre.

Finns det andra sätt att låsa upp operatörslås som ni känner till? Kan man lita på "Trycktill" om man skall skicka mobilen, får man tillbaka den och får man tillbaka den i perfekt (nytt) skick? Någon som nyttjat deras post-service?
Suck, vad less jag blir på mig själv som missar denna typ av info när jag skall beställa lite snabbt och enkelt