Söker datablad till en A3975SED i PLCC44 kapsel från Allegro

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Henry

Söker datablad till en A3975SED i PLCC44 kapsel från Allegro

Inlägg av Henry »

Hittar inte ett enda på tex alldatasheet, datasheetarchive, datasheetcatalog och liknande söksidor och Google är inte heller till någon hjälp. Tror det är första gången jag inte hittat ett datablad eller ens någon lite information till vad som verkar vara en helt vanlig krets och märkningen står klart och tydligt på den.

Varken Mouser, Farnell eller Digikey har den vilket var lite överraskande då de ju har det mesta.

A3974SED (för DC borstade motorer) och A3976SED (stegmotorer) har jag hittat datablad på där A3974SED skulle kunna vara något att kanske använda om den går att få tag på. Det är samma kapsel och motorpinnarna ser i alla fall ut att kunna stämma med hur A3975SED nu är kopplad. Men eftersom jag nu inte har databladet till A3975SED så kan jag inte jämföra om tex A3974SED är ok som är den enda som liknar och jag vill förstås inte förstöra något annat på kretskortet.

Så om någon ev vet något så hojta gärna till. Har slängt iväg ett mail till Allegro men lär väl tar några få dagar innan svar så tänkte om det kanske är någon här som vet något för jag fattar inte överhuvudtaget varför just exakt A3975SED är som bortblåst från jorden.
Senast redigerad av Henry 2 februari 2011, 23:18:24, redigerad totalt 1 gång.
eqlazer

Re: Söker datablad till en A3975SUB i PLCC44 kapsel från All

Inlägg av eqlazer »

Du har inte helt enkelt läst fel på kretsen och feltolkat 5:an?
Användarvisningsbild
Henry

Re: Söker datablad till en A3975SED i PLCC44 kapsel från All

Inlägg av Henry »

Nej, hela benämningen är klar och tydlig. Dock skrev jag fel innan det är SED inte SUB som jag inte vet var jag fick ifrån men det är alltså SED i slutet som jag sökt efter även med och utan så det spelar ingen roll.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ds77

Inlägg av ds77 »

En träff, men det lär ju knappast stämma:

http://www.alibaba.com/product-gs/32198 ... 75SED.html
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Nej det gör den ju inte men det var väldigt konstigt att den har exakt samma beteckning för en så helt totalt annorlunda typ av krets. Allegro gör ju för den delen inte heller något som ens är i närheten av sådana kretsar så vitt de gett sken av i alla fall på sin sida, konstigt. Men beteckningarna på kretsarna stämmer ju långt ifrån så det är nog någon som gjort en ordentlig blunder där.
bearing

Inlägg av bearing »

Väldigt skumt. Jag kollade på archive.org ifall http://www.allegromicro.com/en/Products ... bers/3975/ funnits tidigare, men utan framgång.

Och här finns den inte heller.
http://www.allegromicro.com/en/Products ... s/Archive/

Feltryck på kretsen?
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Ja vem vet, tycker dock det borde ha upptäckts rätt snabbt.

Det finns ju både 3974 och 3976 och finner ingen anledning till att inte en 3975 krets då skulle ha tillverkas eftersom de ju verkar vara tillverkade efter varandra baserat på nummerbeteckningen. 3974 verkar ju dessutom vara en mer eller mindre identiskt krets men det baserar jag enbart på kapeltypen och att i alla fall pinnarna för koppling av motorerna är de samma på denna men det säger förstås ingenting om de andra pinnarna eller kretsens egenskaper. Det skulle tex kunnat vara en sådan enkel grej som att denna klarar lite högre eller lägre ström än den andra men finner ingen anledning till att den då inte skulle existera ens på Allegros sida.

Tror nästan det är någon krets specifikt tillverkad till Canon på något vis och finns då inte kommersiellt tillgänglig men det konstiga är att då brukar de normalt ha en kryptisk beteckning om ens någon men denna har en klar och tydlig. Så detta var nytt för mig, skall bli intressant om Allegro en svarar.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Kan berätta hur det gick. Fick äntligen svar från Allegro och det var lite som jag tänkte för den jag pratade med sade att så vitt han visste så var A3975 en specifikt kundtillverkad krets baserad på A3974 så den var alltså pinkompatibel med A3974. Så det förklarar avsaknad av datablad på nätet men han hade dock bifogat en fil med detta skrev han men det var inget bifogat jag får kolla upp det när jag får det vad som skiljer de åt. Han sade även att jag skulle ev kanske kunna få tag på den på den grå marknaden men vetefasen var man skulle kunna söka då på för ställen.

Samtidigt som jag skickade in detta till Allegro så skickade jag även in en quote till Digikey på en A3974 som de hade i sitt register men inga på lager, trodde de skulle vara snabba med ett svar tillbaka men detta är nu över en vecka sedan utan något svar alls vilket överraskade mig.
Skriv svar