Om jag har förstått det hela rätt påbörjas varje skickat kommando med att man skickar ut en puls och sedan väntar på svar från DS1820. Eftersom allt sker via 1wire hur vet jag då att det inte är Receive pinnen som tar emot det transmit just skickat?
Jag påbörjar med en skipROM bit för jag bara har en grej på 1wire systemet (för tillfället) sedan skickar jag en ny initiering med pulserna, sedan skickar jag convert temperatur som ska påbörja en temperatur omvandling. vänter sedan i 500 ms för att sedan på nytt skicka en initierings puls följt av skipROM kommandot, sedan gör jag en read scrathpad och om jag tolkat detta rätt så kommer DS1820 skicka tillbaka 9bytes där de två första är temperaturen.
Skriver jag ut det jag får på tillbaka på displayen (detta kan också vara en felkälla med mina pekare och grejer) så får jag @ som LSB och fyra horisontella streck som MSB.
Bifogar koden jag skrivet. Känns lite rörig men ska göra om lite. Bland annat kommer USART få en egen .h fil så detta inte ligger i main (display heter den i mitt fall för det var där jag började

EDIT: Värkar vara nån form av tidsproblem sänkte BAUDRate till 2400 och fick istället D och fyra horisontella steck, eller kanske inte fick samma resultat även om jag drog ur DS1820:n