Bra Antikvariat eller bokhandel för elektroniklitteratur
Bra Antikvariat eller bokhandel för elektroniklitteratur
Hejsa
Jag undrar om det är nångon som har bra tips om fack antikvariat eller bokhandel, dels i Göteborg o dels i Stockholm.
Det jag söker är bra o beskrivande böcker om diskreta kopplingar. Tarnsistorns arbetssätt i olika koppliongs-situationer utan o läsa om hål o motsvarande mer ... bottnar leder osv. Helst i kombinnation med bok som ger exempel på olika typer av förstärkarsteg.
Jag letar även efter japansk transistor handbok / crossreference med dat. finns från 2003 och 2008 tror jag.
Hoppas nån har ett bra tips
Jag undrar om det är nångon som har bra tips om fack antikvariat eller bokhandel, dels i Göteborg o dels i Stockholm.
Det jag söker är bra o beskrivande böcker om diskreta kopplingar. Tarnsistorns arbetssätt i olika koppliongs-situationer utan o läsa om hål o motsvarande mer ... bottnar leder osv. Helst i kombinnation med bok som ger exempel på olika typer av förstärkarsteg.
Jag letar även efter japansk transistor handbok / crossreference med dat. finns från 2003 och 2008 tror jag.
Hoppas nån har ett bra tips
Re: Bra Antikvariat eller bokhandel för elektroniklitteratur
Är det inte Ebay som gäller för sånt här?
Har kikat där men men ack så svårt det är o bläddra i dem innan man köper o vet om det är nåt o ha
de sk cookbooks finns inte på ebay sist jag kollade
de sk cookbooks finns inte på ebay sist jag kollade
Man kan köpa begnagade böcker via Amazon.
- hassefikonkasse
- EF Sponsor
Här har jag sökt böcker tidigare, dock inte elektronik.
http://www.antikvariat.net/deltagare.cgi
http://www.antikvariat.net/deltagare.cgi
Ahh tackar för tipsen.
Jag hoppas ändå hitta nåt litet ställe där man fysiskt kan kika lite:)
Antikvariat.net verkar interessant.
Ändå
Ska till Götet i veckan o har tid över att strosa runt lite! Tipsa gärna:)
Jag hoppas ändå hitta nåt litet ställe där man fysiskt kan kika lite:)
Antikvariat.net verkar interessant.
Ändå
Ska till Götet i veckan o har tid över att strosa runt lite! Tipsa gärna:)
http://www.bokborsen.se är också en variant.
De har ibland ganska trevliga böcker.
De har ibland ganska trevliga böcker.
Hej.
I centrala Stockholm finns ett antikvariat som heter ALFA.
Det ligger i korsningen Drottninggatan/Olof Palmes gata. (Två kvarter norr om Kungsgatan, närmsta tunnelbanestation är Högtorget.)
Men det är inte entrén Drottninggatan (korsningen) du ska använda. Utan gå Olof Palmes gata, i riktning mot Vasagatan och Norrabantorget, till andra ändan av huset och gå ned i deras källare. Där nere längst in längst bort finns en hylla dedikerad till elektronik, väl värd att botanisera i.
Hmm...
Jag kanske bör slänga in en brasklapp och säga; fanns.
Det är ett bra tag sedan jag var där så mycket kan ha förändrats. 
I centrala Stockholm finns ett antikvariat som heter ALFA.
Det ligger i korsningen Drottninggatan/Olof Palmes gata. (Två kvarter norr om Kungsgatan, närmsta tunnelbanestation är Högtorget.)
Men det är inte entrén Drottninggatan (korsningen) du ska använda. Utan gå Olof Palmes gata, i riktning mot Vasagatan och Norrabantorget, till andra ändan av huset och gå ned i deras källare. Där nere längst in längst bort finns en hylla dedikerad till elektronik, väl värd att botanisera i.
Hmm...
Ahh ,, Tack igen! Ska kolla där när jag åker in till stan.
Verkar finnas kvar:)
http://www.icity.se/butik/1639/Alfa_Antikvariat.html
Fick en crossreferencebok av en Mycket Trevlig radioreparatör i Göteborgstrakten, boken..Jaeger från 1997. GULD värd. Snabb överblick av transistordata med förslag på ersättare.
Verkar finnas kvar:)
http://www.icity.se/butik/1639/Alfa_Antikvariat.html
Fick en crossreferencebok av en Mycket Trevlig radioreparatör i Göteborgstrakten, boken..Jaeger från 1997. GULD värd. Snabb överblick av transistordata med förslag på ersättare.
Min brasklapp gällde elektronikhyllan. Antikvariatet går jag förbi då och då, så det vet jag att det ligger kvar. 
jag var där i höstas och pratade med ägaren. Tyvärr har han fått rensa ute bland teknikböckerna och manualer. Men mycket är kvar, så det är värt ett besök. Manualer han hade förr var till tex gamla program är tyvärr kastat. Han hade för t.ex turbo pascal turbo c m.m.
Hej
Var där o tittade men det fanns inget alls av intresse denna gång.
MVH
Var där o tittade men det fanns inget alls av intresse denna gång.
MVH