Det lyser som sagt inte och det gör mig lessen, kan det möjligen vara ett problem med omvandlaren? Fallet blir över 12 V och möjligen är det detta som är ett problem. Jag har testat att driva enbart två dioder men får samma problem där. Det fungerar bara inte! Är det klokt att koppla in dioderna direkt i mitt labbaggregat och lägga på en ström om 700mA, kan jag göra detta utan att riskera att sabba dioderna?
Min misstanke är att det är CCS:en som spökar på något sätt. Kan jag felsöka med någon bra och enkel metod och eventuellt skicka ett vänligt (men besviket) email till försäljaren? Försäljaren säger att det skall fungera men jag får det inte att fungera!
Mina LEDs fungerar som de skall, ingen som kan hjälpa?
Jag behöver bara veta hur jag kan felsöka min CCS för att kunna gå vidare, det kommer inte ut något från den när jag kopplar in den men jag hade problem med att få igång en annan så den behöver inte vara trasig bara för att jag inte får den att fungera
Det är två sladdar för kraft, de har jag lött fast och lägger spänning över. Utgången har jag gjort likadant på, jag får ingen ström ut ur CCS:en. Jag har provat att summa den utan framgång men vet inte om det skall gå att summa den när den inte är igång. Jag har kollat lödningarna med en lupp och de ser fina ut (så fina jag kan göra dem vill säga). Jag skall se om jag kan ta någon bild på CCSen med min webbkamera som finns i någon låda. Jag trode först att det var problem med 12v matningen då dioderna behöver närmare 20, när jag ökade spänningen till ~20V med mitt labbaggregat så hände inte vidare mycket. Jag har dock kunnat verifiera att mina LEDs inte bränts eller liknande då de lyser som de ska när de får ström.
Skulle det vara svårt att köpa komponenterna själv och löda ihop en CCS för att lära mig och få något som fungerar för en billig penning?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ska man felsöka är en multimeter händig för att veta vad man har för spänning, ström och resistans.
Förmodligen är det så enkelt att ccs måste ha högre inspänning än vad den ska skicka ut.
The module can power up to 10 high performance LEDs in white, blue or green or up to 16 high performance light emitting diodes in red, amber, orange, or yellow, depending on the input voltage
Detta bekräftas av texten i länken du angav.
Har du provat att driva bara 1 LED?
Det där summa du pratar om vad är det?
Har du sett till att du har rätt polaritet överallt?
Jag har provat att lägga in 20v för att driva två dioder och det borde rimligen vara tillräcklig spänning, jag skall senare idag prova att enbart driva en LED och se hur det fungerar. Jag är säker på att det inte är ett polaritetsproblem, jag har varit väldigt noga med detta och inte kunnat hitta något problem med den. Jag har en annan CCS som fungerar utan problem för att driva lite gröna och vita LEDs utan problem.
Mäter jag på ingångarna och utgångarna har jag en resistans men jag vet inte hur det hjälper då den fortfarande inte fungerar.
Finns det några funderingar på vad jag kan ha gjort om jag förstört komponenten? Jag har inte gjort något undelrigt med den och behnadlat den som jag alltid arbetar med komponenter och jag har aldrig varit med om att t ex en statisk laddning förstört en komponent för mig tidigare. Någon gång måste vara den första, men jag tror inte att något liknande skett i detta fall.
Löser väl kanske inte dina problem, bara en notering...
Jag kollade länken du gav till din CCS i förstainlägget
och under "Customer reviews" finns *ett* inlägg med :
> Manual is on German only!!!
> The circuit never worked
Jag vet inte om det har någon betydelse...
> Jag har en annan CCS som fungerar utan problem...
Är det exakt samma modell ? De verkar ha flera olika.
Det är samma konstruktion men en annan strömstyrka. Den fungerar felfritt och har varit i drift ett tag utan några problem. Den tyska dokumentationen är inget problem, det är 4 kontakter som skall lödas och bilden jag länkat till är det enda som behövs för att kunna få igång CCSen. Det behövs ingen trimming eller liknande som kan stöka till det.
Meddela försäljaren att du har testat på alla tänkbara sätt och att du
har andra liknande moduler från dom som fungerar felfritt (och att din
"plan" var att handla fler i framtiden ), samt att du nu vill returnera
dom får test/utbyte.