Jamenvisst. En kompis har en logikanalysator över som jag tänkte köpa loss ev.
MEN. Det saknas prober och kablar som vanligt.
Jag vet inte vad jag behöver så min fråga är då. Vad behöver jag för att komma igång? Och vart hittar jag delarna?
Han har endast själva analysatorn inget annat.
Hittade något som ev skulle kunna vara en pod. Men säljaren vet inget alls, bra säljare!
ebay.com/280421531826..ADME:X:RTQ:US:1123#ht_965wt_697
Går det köra med vanliga IDE-kablar till poden eller är blir det mycket brus?
urltrim + rubrik //adm
Behöver hjälp att fixa en HP 1650B (logikanalysator)
-
Re: Behöver hjälp att fixa en HP 1650B
Det är bara att köpa och sen börja leta på eBay.
Det tog två år från det att jag handlade min HP 1670D tills jag hittat och fått hem alla tillbehören som krävs.
Totalt sett så var frakterna ungefär lika dyra som grejerna...
MEN ta reda på de exakta HP numren på de kablar och tillbehören du behöver och se till att säljarna konfirmerar att det är just det dom har och inte något annat.
Att köpa nytt från Agilent är helt ointressant, priserna är rubbade...
Men nu har jag haft det i drygt 4 år och den har ännu inte behövts, det mesta kan och löser man enklare med ett bra fyrkanaligt oscilloskop.
Det tog två år från det att jag handlade min HP 1670D tills jag hittat och fått hem alla tillbehören som krävs.
Totalt sett så var frakterna ungefär lika dyra som grejerna...
MEN ta reda på de exakta HP numren på de kablar och tillbehören du behöver och se till att säljarna konfirmerar att det är just det dom har och inte något annat.
Att köpa nytt från Agilent är helt ointressant, priserna är rubbade...
Men nu har jag haft det i drygt 4 år och den har ännu inte behövts, det mesta kan och löser man enklare med ett bra fyrkanaligt oscilloskop.