Billigt frakt från Asien

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Billigt frakt från Asien

Inlägg av Meduza »

Jodå, beställt för tusentals kronor därifrån, fungerar oftast utmärkt och leveransen dyker upp på 2-4 veckor.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Många här som beställt ifrån DX och även jag själv ett antal gånger och har inte haft några problem och grejerna har kommit till mig allt ifrån 4 dagar till ca 1 vecka inte över en vecka om grejerna varit i lager vls. Är något sönder så är deras kundtjänst bland den allra bästa man kan ha att göra med de skickar en ny grej utan massa onödigt snack så länge man förstås har en legitim anledning att reklamera men de är inte så extremt petiga.

Frågan om DX har varit upp förr och de är helt ok är det generella svaret.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

gillar dx, men man skall vara medveten om att medelnivån på kvaliteten är aningens låg, men priserna är ännu lägre
och frakten, är, hm, nästan noll

det är en firma man kan köpa småsaker från utan att bekymra sig om att fylla upp för att få fraktfritt :wink:

och kundtjänsten är bra
Användarvisningsbild
Volny

Inlägg av Volny »

Instämmer med föregående talare. DX är bra, dock är det väldigt mycket skit de säljer.
Användarvisningsbild
jesse

Inlägg av jesse »

låter ju bra då. Man behöver ju inte köpa all skit (=gadgets :P ) man kan ju välja vad man vill köpa.
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Jag översätter gadgets till prylar eller grejer ;)

Håller med om att dealextreme verkar vara en bra affär, har fått ihop en kundvagn på ~ 900kr på en kväll, frågan är hur man ska få hem det ^^
Mor och far är lite försiktiga med utlandsaffärer... :doh:
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

> Mor och far är lite försiktiga med utlandsaffärer...

OK, så de åker aldrig till Danmark eller till det där
stora varuhuset just över gränsen till Tyskland ? :-)
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Har aldrig varit i Tyskland eller DK. ^^
Användarvisningsbild
Volny

Inlägg av Volny »

Sant att man inte behöver köpa det som är skit, men ibland är det svårt att veta. Tex köpte jag en klocka som jag var nöjd med. Tappade bort den. Beställde en ny, fick en som var lik men inte alls lika skön eller snygg. Så även om man köper något som man vet är bra är det inte alltid man får det.

och en klassiker är kapaciteten på batterier, man kan inte lita på det som står på DX riktigt :)

På tal om tyskland/danmark så var jag på bordershop för några dagar sedan i tyskland. Nästan lite tragiskt att nästan hälften av alla var svenskar, och de handlade ofantligt mycket :P
För miljön hade det varit mkt bättre att sälja billigare i sverige, är nog en hel del bilar som går till tyskland och tillbaka bara för att handla.
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Inlägg av adent »

Jag har också beställt för mycket pengar och säkert 30 leveranser från DX, allt har kommit fram. Det mesta har fungerat bra också. Ta bara deras Blåtands-USB-dongel för $2 inkls frakt, kjell&co tar 189:- för en likadan.

DX har en hel del junk och en del riktigt pärlor.

Denna pannlampa är en riktig pärla, mycket pengar, men motsvarande i Sverige kostar säkerligen över 2kkr: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

Dessa SMD-förvaringsboxar är också bra, locken är lite sådär, men för priset! (tyvärr inte ESD-safe)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4580

Kan varmt rekommendera dem. Inte haft några problem med kundtjänst när grejjer vart sönder. Att skicka
tillbaka något är sällan värt besväret/frakten, jag har fått halva priset på en ny grej eller bättre istället.

Vissa grejjer kan dock vara billigare på ebay, så man ska dubbelkolla på ebay innan man köper något dyrt/halvdyrt.

Radiostyrningsgrejjer är mycket prisvärt. En superlätt 7-kanals 35MHz flygplan/helikopter-mottagare för 80:- inkls frakt, sen måste man ha en kristall till den i Sverige som kostar över 100:- :/

//Mikael
Användarvisningsbild
Cano

Inlägg av Cano »

Men sen dom började skicka med China post isf HK post har alla mina leveranser legat på deras postkontor minst 5 gånger så lång tid.
Men det kanske bara är jag som har otur.
Jag beställde senast i början av December och det har legat på postkontoret ungefär lika länge, skickades till Sverige i går :whoho:
Skriv svar