De 20mA eller nåt den drar anser jag mig ha råd med årskostnaden torde bli under kronan i vilket fall som helst

Varför jag inte vill ha batterier och skit är ju för att de såklart tar slut när det är svinkallt och är som träligast att byta, mitt skåp sitter en 20 meter från kåken och jag skottar normalt inte dit. Batterier kostar ju också en ren förmögenhet iom att kapaciteten i kyla säkert måste tiodubblas i mitt fall. Dessutom är det enklare att avlusa program när µc:n sitter inne

Ska man ha en extern räknare till PIC:en (för att klocka in signaler) gäller det att den är snålare än tex interna klockan och återigen då gäller det att ha järnkoll på databladen så man inte går över ån efter mindre vatten.
Det står iaf i databladet för interupt on change att This interrupt can wake the device from SLEEP. Dvs det är bara till att testa och dra fram multimetern för att verifiera.
Får du inte ner sändaren så stäng av den helt och slå bara på vid sändning mha en trissa eller nåt. Se till att ingen pullup/down ligger i hela tiden och måste de de det så högt motstånd som möjligt, men för knappar exvis skulle jag köra på de interna och bara aktivera precis när jag förväntar mig knapptryck osv.