För omväxlings skull (snöar)
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: För omväxlings skull
Och jag som hade tänkt mig att fortsätta monteringen av Luft/Luft värmepumpen till verkstan idag, men icke sa nicke att jag går ut i det här skitvädret!
- Mizzarrogh
Re: För omväxlings skull
Ser knappt skillnad på dag och natt här ibland...
Slipade en trämall till en gjutform på stålslipen i verkstan förut, är damm överallt så behöver i allafall knappast undra vad man skall hitta på idag...
Vore roligt med varmbonat, men funkat fint ändå och helt ok när man fått upp värmen.
Skottade bort nästan en meter snö för att kunna öppna dörren där förut, ändå tycker jag man just skottat där förut...
Slipade en trämall till en gjutform på stålslipen i verkstan förut, är damm överallt så behöver i allafall knappast undra vad man skall hitta på idag...
Vore roligt med varmbonat, men funkat fint ändå och helt ok när man fått upp värmen.
Skottade bort nästan en meter snö för att kunna öppna dörren där förut, ändå tycker jag man just skottat där förut...
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Re: För omväxlings skull (snöar)
2 pers i 2 timmar med skyffel och slunga. Tvi...
Och det är inte sista gången idag som det ser ut nu.
Och det är inte sista gången idag som det ser ut nu.
ahh, fyrhjulingen har fått snöblade justerat, så nu funkar allt som det skall, gemometrin stämmer, haittade rätt modell på fjädrarna till utlösningen, ordnade brytblock för hissningen, och elektrisk vridning
snö nu kan det snö bäst fan det vill
förutom för dom stackars djuren som lider, blir nog inget bra år i år heller för rå och svin
snö nu kan det snö bäst fan det vill
förutom för dom stackars djuren som lider, blir nog inget bra år i år heller för rå och svin
Sydlig vind, -1.2C och skottade nyss rent balkongen som hade snö upp till kanten på räcket...
Jag köpte en traktor, nu är det rena fröjden att skotta snö! 
Kom precis in efter att ha skottat gården för första gången i år.
Åkte på magsjuka efter nyår, och fyfan vad matt jag fortfarande är.
Åkte på magsjuka efter nyår, och fyfan vad matt jag fortfarande är.
-
limpan4all
Kört fast med traktorn (BM650 med piggkedjor) för andra gången idag....
Hänger på underredet så båda drivhjulen snurrar fritt.
Nu blir det att ta fram brytblock och Volvo C303 med mekanisk vinsch, kvällen är räddad
Hänger på underredet så båda drivhjulen snurrar fritt.
Nu blir det att ta fram brytblock och Volvo C303 med mekanisk vinsch, kvällen är räddad
- prototypen
Jag klev just ut ur traktorhytten och ute är det ganska kallt jämfört med traktor.
Har bara röjt av 2600 m2 isbana från lite fjunsnö och kört av gårdsplanerna som fuskades med igår.
Vi kommer troligen att drabbas av samma problem som ifjol, Snön körs ihop till en 5 cm kaka men den sitter inte fast i underlaget. Det blev kallt och sedan kom det snö. Vi har inte haft något blidväder som primat underlaget. Rätt vad det är så skär det bara genom.
Protte
Men Limpan, VAR är du och kör då? Diken och sånt behöver man inte skotta, bara PÅ vägen. Gör som jag och skaffa 4WD, helst med diffspärr fram också (jag har bara bak)
Har bara röjt av 2600 m2 isbana från lite fjunsnö och kört av gårdsplanerna som fuskades med igår.
Vi kommer troligen att drabbas av samma problem som ifjol, Snön körs ihop till en 5 cm kaka men den sitter inte fast i underlaget. Det blev kallt och sedan kom det snö. Vi har inte haft något blidväder som primat underlaget. Rätt vad det är så skär det bara genom.
Protte
Men Limpan, VAR är du och kör då? Diken och sånt behöver man inte skotta, bara PÅ vägen. Gör som jag och skaffa 4WD, helst med diffspärr fram också (jag har bara bak)
- electronix
Eller kanske en frontlastare med dubbelverkande hydraulik på traktorn, istället för bara ett blad på trepunkten 
-
limpan4all
Jag har bara schaktblad bak och en kuperad tomt samt ca 150 meter som skall rensas runt hus och parkering samt till betongplattan.
Så min plogning hitintills har gått ut på att flytta runt all sno och dumpa det där det går.
Har funkat bra men nu ligger det en dryg meter djupt på den vanliga "dumpplatsen" och är hårdpressat.
Men det har blivit lite varmare så snön mister sin bärighet så jag sjunker ned istället för att flyta på ytan.
Men lite problem är bara kul...
Så min plogning hitintills har gått ut på att flytta runt all sno och dumpa det där det går.
Har funkat bra men nu ligger det en dryg meter djupt på den vanliga "dumpplatsen" och är hårdpressat.
Men det har blivit lite varmare så snön mister sin bärighet så jag sjunker ned istället för att flyta på ytan.
Men lite problem är bara kul...
Inget jag märkt av. Ändå har jag dubbla värmepaket.prototypen skrev:Jag klev just ut ur traktorhytten och ute är det ganska kallt jämfört med traktor.
Jag kör med 4WD och kättingar på bakhjulen, dock inga diffspärrar.prototypen skrev:Gör som jag och skaffa 4WD, helst med diffspärr fram också (jag har bara bak)
Jag har aldrig satt fast mig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- prototypen
Säter, det måste vara något RUNT dig och värmepaketen, som liksom håller kvar värmen.
Kätting på en 4WD är egentligen bara för mesar men du är undantagen, jag har ju träffat dig så jag förstår.
Prutte
Kätting på en 4WD är egentligen bara för mesar men du är undantagen, jag har ju träffat dig så jag förstår.
Prutte