@boris: Hmm, hur justerar du höjden på de benen? Ytan jag bygger på är inte plan så jag behöver justera lite... =/
Dåså. När frugan kom hem efter jobbet jagade jag iväg till Jula för att köpa mig lite M20 gängstång och gängtapp + lite mutter och dylikt för att bygga fötter. Klockan strax efter 18 möts man av en lapp på entrédörren: "Idag stänger vi klockan 18.00 på grund av inventering"... VA?
Hopp, åker på Clas i Sjön. De har M16 som grövst, nåja.. det duger väl tänker jag.. men se på tusan, de har ingen M16 gängtapp utan M12 som grövst? WTF, M12 har jag ju hemma! Åker på Coop Bygg. De har ingenting.
Hopp, lite M10 mutter fick jag iallafall, så det fick bli M10 gängstång i benen... men det blev stabilt iallafall:
Placerade fräsbordet på benen, mätte in så att allt är i våg efter bästa förmåga. Justerade, flyttade, mätte i flera omgångar:
... och när jag tog bilden såg jag att "mittenbenet" inte står i mitten. Äh, tänkte jag, men sen tänkte jag igen... flyttade benet och började om...
Såhär kan man ju inte ha det:
Massor med M5 går det åt, 20 st med bricka + mutter till gejdrarna för Y...
Och såhär långt hann jag idag. Kulskruv + mutterfäste monterat:
Helt galet är det, när man tar i med handen kan man dra vagnen fram och åter så att kulskruven snurrar på som tusan.. RÄTT stor skillnad mot mina gamla trapetsskruvar kan man säga...
Imorronkväll fortsätter arbetet med monteringen av fräsen, men först måste jag på Jula för att köpa mer skruv, mutter och brickor...