Trasig pryl från ebay!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: Trasig pryl från ebay!

Inlägg av gOry »

Fortfarande inge svar från säljaren, har nu mailat bilder till hans e-mail och ett till ett till PM via ebay.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Öppna ett case det är effektivast. Gå via ditt "köp" så har du det där under en dropdownmeny.

Jag fick en garagelampa som var packad i en plastpåse, trasig såklart men säljaren skickade en ny utan kostnad (bättre förpackad ;) ) och fick såklart positivt. Alla kan göra fel det är hur man reder upp misstagen som skiljer de bra från de dåliga.

Den trasiga fungerade såklart men glaset var kaputt. Lagade glaset med tejp så nu fungerar även den fast ser inte så bra ut, fast vad gör det i ett garage :)
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Personligen hade jag väntat som max 3 dygn innan jag satt igång någon case. Först är det tidsskillnaden och har han precis gått för dagen så att säga akn det ta tja ett helt dygn innna han svarar. Sedan kan han ha en satans massa att göra med att folk klagar på sena paket och dylikt pga snön och då julen som varit med kaoset som blev på på hong kong post och dylikt vilket kan ta en dag till och så lägger man på en dag till så han inte kan slingra sig om han skulle opponera sig men efter detta och inget svar så kan man köra man igång hela rasket.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Kod: Markera allt

What was the item condition on delivery to you?[/b]
Damaged (e.g., it doesn't function properly or it is scratched or stained)
Counterfeit (e.g., unauthorized copy, replica)
Missing parts or pieces (e.g., missing parts or pieces or you purchased 2 items and only got 1)
Wrong (e.g., it is a different color, style, material, or version)
Unusable (e.g., concert tickets that arrived too late)
Empty box
Tycker inte min passar in nånstans :lol:
Damaged: Skadad nä tycker du, funkar ja som maracas, repor nej,
Counterfeit: hur ska man kunna kopiera min, den är helt unik!
Missing parts: Nä alla delar fanns med, plus några jag inte känner igen!
Wrong: Jag beställde ju svart, men fick flera färger så jag är nöjd!
Unusable: Den har underhållit mig och er ett tag nu...

Som kanske synes så startar jag ett Case nu med inställning om att jag inte kommer se någon ny kontroll eller pengar.
Läste några negativa kommentarer och de ser inte ljus ut! :humm:
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Jag vet inte om jag har blivit helt blind eller vad det är, man jag kan
inte hitta verken item-nummer eller namn på eBay-säljaren i tråden.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Jag har inte valt att hänga ut han ännu, men visst vi kör på det!
Vid en första anblick så kanske han såg rätt bra ut ,sen när jag börja läsa om alla som fått dåliga ps3 kontroller och liknande... :roll:
Jaja jag slog till på billigt!

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... SA:GB:1123
Säljaren heter bravo-sell
Name: YING CHAN
Telephone: 65735841
E-mail: nedken@gmail.com

En god nyhet är att huvud pcb:n i kontrollen funkar som den ska.
Ska leta i gömmorna efter en PS2 kontroll som jag hitta med avklippt sladd, se vad som passar och inte passar, så kanske man kan få ihop nått.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jag ser inte att 45 negativa på över 3000 sålda varor ska behöva betyda att det är en bedragare, utan bara en säljare som troligtvis har rätt fullt upp :mrgreen: Om du tar detta med rätt metoder (=lungt och sansat) så tror jag att det finns stor chans för dig att få en ny kontroll skickad så fort han får in någon, börja gnälla och skrika så kan du glömma det... För hans del spelar ditt negativa omdömme ingen roll, han har ju 2955+ stycken positiva som väger mycket tyngre :badgrin:
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Ett par observationer...

Av 30 st "neg" eller "neutral" under Dec-2010 är 23 st rörande
just den aktuella vara och 7 st är helt andra prylar. Lite väl
mycket på just denna pryl.

Nästan hälften av de senaste 12 månadernas "neg" är under den
*senaste* månaden. OK, det är Jul-månaden, men i alla fall...

Många neg på den aktuella varan handlar om "fake, not genuine".

Sen så är det helt rätt att för *säljaren* spelar sannolikt inte
alla neg någon större roll, det finns tillräckligt många som tror
att de ska göra "klipp" kvar att sälja till... :-)

Så min slutsats är att varningstecknen fanns där, om man letade.
Användarvisningsbild
E85

Inlägg av E85 »

"Allt" billigt på ebay är ju kopior så det säger väl inte så mycket. Det borde man veta redan innan man beställer.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Jo jag misstänkte att de skulle vara en kopia vid köper också, men de hade inte spelat någon roll ifall den hade kommit fram hel!
Har granskat spillrorna lite noggrannare idag och jämfört med min original kontroll och bilder på innandömet på internet.
Det är en extremt bra kopia, det man kan se på utsidan är att etiketten under har mer text och sämre upplösning!
Sen så skiljer sig innandömet en del. Det är "riktiga" kretskort till alla knappar mot originalet som verkar ha sån tunn folie/plast!
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Skruvade du isär en hel kontroll till PS3 för att kolla hur den ser ut?
Isf kan jag säga att det inte är så lätt att få ihop den, jag hade en del problem med det iaf då jag skruvade isär min.
Bilderna jag tog då den var isärskruvad finns här: http://purre.se/img/ps3_kontroll/
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

nej nej, jag har inte tagit isär min original ps3 kontroll! utan jag jämförde den jag köpte på ebay med bilder på nätet!
Jag har tagit isär och satt ihop min PS2 kontroll två gånger nu. 8) Och de skiljer inte så mkt i mellan dom förutom att de är en tjock sladd som ska ligga rätt i en "labyrint" dragavlastare som kan vara lite pillig ibland
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Sådär, nu är min första ebay-twist över, säljaren har inte sagt ett knyst men har fått en återbetalning från ebay :wink:
Användarvisningsbild
Adis
Kontakt:

Inlägg av Adis »

Klandra inte säljaren för detta. Så mycket som den där produkten är skadad kunde inte ha gått till genom vanlig sortering. Det ser mer ut som om någon på posten någonstans har slagit in med en pall mot en annan pall (där din låg) med hjälp av en truck och mosat en hel del. Säkert inte bara din produkt som gått sönder. Ni ska bara veta hur ofta det kommer in skadade produkter på pallar till Kjell & Co som posten kör. Jag skulle skämmas om jag jobbade på posten.

Stod och väntande på mitt flyg för ett halvår sedan på Arlanda. Hade kameran i handen och spelade in lite saker. Av en tur för mig men en otur för dem så spelade jag in hur de hanterade bagage och post när de fyllde planet. Det sparkades och hastades hej vilt! Trodde inte det var sant. Efter att jag såg det där så är det bara mjuka saker i mitt bagage.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Jo jag lägger skuld till viss del på säljaren, han kunde ha skickat i paket! lättar att hantera och hamnar ofta i burar än i säckar!
Men visst ska man köpa billigt med inkl frakt så blir de väl så, nu blir de till att ta och köpa ett original från uk för lite mer pengar.
Skriv svar