Nybörjare, tidsstyrt servo med Basic Stamp?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
segelbranth

Nybörjare, tidsstyrt servo med Basic Stamp?

Inlägg av segelbranth »

Hejsan Alla

Jag heter Niklas Segelbranth och är inte teknisk lagd ;o) Jag arbetar som illusionist - magiker - trollkarl ja vi har många namn. Jag fann denna sida på nätet efter att jag gogglat på min fundering och hoppas någon här vill hjälpa mig på ett eller annat sätt.
Jag registerade mig även om itt intresse inte är elektronik men vem vet i fframtiden och denna sida verkar gå hand i hand med min fundering och det jag behöver hjälp med.

Jag är som sagt magiker och håller på att konstruera en liten låda som jag vill få locket att öppna sig och stänga sig atomatiskt med en tidsintervall på ex 10-15 sekunder där i mellan.
Det jag vill ha hjälp med är att koppla min servo till mitt basic stampkort och programering...vart vänder man sig. jag bor i östersunds trakten.
SVARA GJÄRNA TILL MIN EPOST: n.segelbranth@gmail.com
niklas
Senast redigerad av blueint 28 december 2010, 13:38:32, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: var: Hjälp
Användarvisningsbild
Icecap

Re: Nybörjare, tidsstyrt servo med Basic Stamp?

Inlägg av Icecap »

Välkommen.

Svar direkt till enstaka är inte populärt, då är det bara en som lär något. Svarar man här i forumet är det många som lär sig.

Och elektronikintresse verkar du ju ha, kanske inte en "nu vill jag lägga oändliga mängder tid på detta" men ändå ett intresse!

Självklart går uppgiften att lösa med en BasicStamp (BS) men det är en dyr lösning. Själva funktionen kan många här snickra ihop på rimlig kort tid, programmeringen är ingen raketfysik heller men är det så att du vill ha det gjort åt dig ska du lägga det under Köp/Sälj/Tjänster.
Skriv svar