Jag har en 12v till 230v 600w inverter som skapar en modifierad sinusvåg på utgången. Här är en bild från oscilloskopet med den nuvarande signalen från invertern:

Jag tänkte likrikta spänningen och sedan hacka upp den med en h-brygga med irfp460 mosfetar (med drivare såklart) och skicka den genom ett LC-filter. Jag tänkte använda en sinustabell i en mikrodator och modifiera duty-cyclen på PWM-signalen med en bärvåg på ca 20 khz.
Jag har några frågor om det här innan jag börjar bygga:
1. Är det sannolikt att det redan finns en likspänning internt i omvandlaren som sedan hackas till en modifierad sinus? Det kanske är fördelaktigt att använda den istället för att växelrika -> likrikta -> växelrikta.
2. Hur borde jag designa mitt LC-filter? Storlek på induktanser, kapacitans, kopplingsschema?
3. Om jag likriktar spänningen och driver h-bryggan från samma spänningskälla som omvandlaren matas med så innebär det att jag kommer behöva koppla ihop jord från 12v-matningen med minus från den likriktade spänningen. Kommer det innebära problem? Jag kopplade oscilloskopet mellan minus på 12v-sidan och ena utgången från omvandlaren. Det gav följande signal:

Om jag lyckas bygga det här och det fungerar bra så kan jag dela med mig av schemat och källkoden för mikrodatorn om någon är intresserad.
tack