Hjälp med PIC programmering

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor

Hjälp med PIC programmering

Inlägg av ensten »

Tjena
Jag skall bygga en mörkrumstimer och har hittat en alldeles perfekt variant genom att söka här på forumet
http://www.electronics-lab.com/projects ... index.html

Nu till problemet. Jag undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med följande:

1 Kretsen är uppbyggd med en PIC16F84AP i centrum. Är det någon som har en sådan till salu? Skulle du i så fall kunna tänka dig att sälja den till mig?

2 Kan du i så fall hjälpa mig att programmera den lilla rackarn? ASM o HEX filer finns.

Svara gärna med et PM.
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Det är inget speciellt med PIC16F84AP. Jag misstänker starkt att det bara betyder PIC16F84A i PDIP-kapsel. En sådan har väl så gott som alla här hemma som ligger och skräpar, eftersom det är en relativt kass µC (gammal och överskattad). Här har de ett utmärkt sätt att göra sig av med dem på ett vettigt sätt.

Jag kan tyvärr inte ställa upp med bränningen av kretsen eftersom jag bränt min PIC-programmerare.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Bränna kan jag göra, men har nog bara 628 or hemma, men krisar det så kan jag slakta något gammal där det sitter en i.
Användarvisningsbild
EagleSpirit
Kontakt:

Inlägg av EagleSpirit »

jag har några PIC16F84A hemma. Skulle väl kunna bränna lite snabbt.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor

Inlägg av ensten »

Icecap har lovat att fixa det åt mig. Tack för alla svar. Jag återkomer i en annan tråd med bilder på bygget. Tänkte göra det riktigt snyggt i ek.
Skriv svar