Något att spara på?
Något att spara på?
Ja vad tror ni, egenhändigt byggt som arbets- eller teststation? Värt att behålla eller kasta för en amatörintresserad ?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Mizzarrogh
Re: Något att spara på?
Tjaa, ser ju inte vad allt är för något, men en fördel med detdär är ju att det är relativt lätt att modda om exakt som man vill ha det, sedan såg det ju ut att finnas ett och annat guldkorn där i form av vridtrafosoch annat, mätarna är det inget fel på om de fungerar som de skall.
Edit: lägg ut det här annars om du tänkt kasta något, tror det finns en heldel där som andra här skulle ha nytta av annars.
Edit: lägg ut det här annars om du tänkt kasta något, tror det finns en heldel där som andra här skulle ha nytta av annars.
-
jag hade en likadan vridtrafo som jag mitt dumma nöt slängde. det är ca 2000VA på den.
hade en period i livet då det bara dök upp vridtrafos överallt, vet inte hur många jag hade i mina händer... nu har jag bara en liten kvar på 700VA (full isolation)
Jag tycker du skall göra en rejäl genomgång, fota upp allting och så kan vi ta en titt här på forumet vad det är för grejor.
hade en period i livet då det bara dök upp vridtrafos överallt, vet inte hur många jag hade i mina händer... nu har jag bara en liten kvar på 700VA (full isolation)
Jag tycker du skall göra en rejäl genomgång, fota upp allting och så kan vi ta en titt här på forumet vad det är för grejor.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Såna där paneler (som i första bilden) kan vara riktigt användbara. Behåll den som den är! 

- Mizzarrogh
Som det stod i en annan tråd så verkar det ju vara diverse äldre byggsatser och annat någon DXare knåpat ihop en gång i tiden, mycket har du ju som sagt nytta av även om du inte pysslar med DXing, såsom tex voltmätar enheter, motståndsmätare, matnings agg, etc, etc. verkar ju vara rätt välgjort vad jag kan se. Kostar skjortan att köpa nytt och för hobby bruk räcker det mer än väl i mycket, en del av detdär var fina grejer en gång i tiden och har inte förändrats särskilt mycket i grunden.