Någon som lyckats sätta ett antal vanliga datornätagg i serie? Typ 6 stycken för att skapa 72V.
Skulle behöva ungefär 72V till tre motorer på 600W var.
/Anders
Datornätagg i serie
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Datornätagg i serie
Jag skulle välja ringkärnetrafo-brygga-konding istället. Du ställer till det med att få till en vettig isolation PSU:erna emellan!
-
akta dig för nätagg från en dator, jag testade att bygga in min pc i samma skåp som servon o nätdel till dessa och fick en massa strul, tills jag demonterade pc med nätagg från skåpet...
Så inga primärswitchade nätdelar är att rekomendera, om de inte är väldigt fint filtrerade.
/Johan
Så inga primärswitchade nätdelar är att rekomendera, om de inte är väldigt fint filtrerade.
/Johan
Ringkärnetrafo-brygga-konding-agg vore mycket bättre, men jag hittar fasen ingen bra till ett vettigt pris (några tusingar) som ger 70V<utspänning<80V och 3x600W.
Jag har ett gäng som om jag inte minns fel är på 2x60V totalt 1000VA med en extra 13-0-13V-lindning. Det skulle bli c:a 70-95V efter likriktning över spannet av last (0-c:a 700W) och nätspänning (+-10%).
Vad skall dina motorer driva för något? Jag tänkte ifall du behöver 3x600W kontinuerligt eller om de ligger på lägre effekt för det mesta.
Vad skall dina motorer driva för något? Jag tänkte ifall du behöver 3x600W kontinuerligt eller om de ligger på lägre effekt för det mesta.
Riktigt exakt hur det ser ut som de skall driva är inte klart ännu. Men en bäddfräs med travers lutar det åt. De kommer nog inte att gå speciellt tungt eftersom maskinen i sig är av aluminiumprofiler med skenorna fastskruvade med t-mutter och därför inte jättestabilt.
Men det är ju surt att underdimensionera en av delarna ifall man kommer på att motorerna skall sättas på något stabilare efter ett tag.
Men det är ju surt att underdimensionera en av delarna ifall man kommer på att motorerna skall sättas på något stabilare efter ett tag.