Jag skulle INTE mata in 7V rakt på den där...
5V är nog däremot alldeles utmärkt.
Tänk på att stabbar som 7805 drar viss tomgångsström, jag minns dock inte hur mycket/lite. Googla på det först så att du inte får en överraskning. Jag tror dock det bara är några milliampere, så i en bil är det kanske inte så farligt.
Om batteriet inte vill när det är kallt så kan det kanske hjälpa att sätta en lagom fet elektrolytkonding paralellt med batteriet och köra laddaren som vanligt.
Jag minns inte vad för standby-tid en såndär telefon har, men det är väl nära på att det finns risk att den drar ur bilbatteriet om den är igång ett par veckor, så jag skulle nog ha satt en switch för laddningen (telefonen går inte att stänga av helt när laddaren är inkopplad, telefonens processor används för att styra laddningen).
Jag minns inte hur det är med just GH688, men de flesta av de äldre Ericsson-telefonerna skickar seriedata i kontakten... Den där (och 788, 888, T10, T18) har med 99% säkerhet 3.3V-nivåer (Hej MAX3232!), medan de äldre GH388, 337 o.s.v. har 5V-nivåer. Om du inte lyckas klura ut nåt av seriedatan så skulle du annars kunna göra så att ringsignalen ger en kort tryckning på "yes" och sen detekterar du ljudsignalerna om du nu skulle vilja kunna skydda mot felringningar.
Tänk förresten på att du har rätt mycket RF-strålning sådär nära antennen, jag hade nog valt att löda på "tangentbord-sidan" och dessutom monterat grejerna längre från antennen. Fast funkar det så funkar det
Testa gärna nån stans där det är dålig täckning, teoretiskt skulle "synka upp med GSM-nätet"-pratet som sker då och då kunna felaktigt starta värmen... obra.