Tjenare!
Är i jakt efter så avlånga eller helst runda blyackar(12v) som möjligt! Med sidor på max 70~mm eller diameter på max 100~mm. Strömstyrkan spelar inte så stor roll då jag kan parallellkoppla dessa, men för enkelhet vid laddning är det härligt om de har så hög Ah som möjligt, 10Ah räcker dock.
Mvh/Viktor
Avlånga/Runda blyackumulatorer?
Avlånga/Runda blyackumulatorer?
Senast redigerad av 94vikcha 12 december 2010, 21:03:57, redigerad totalt 1 gång.
- bachler
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Avlånga/Runda blyackumulatorer?
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=19037
Finns i olika utföranden.
Tog ett tag att hitta dem. Jag kom ihåg att jag såg sådana i en gammal Apple släpbar dator förut en gång för länge sedan.
Finns i olika utföranden.
Tog ett tag att hitta dem. Jag kom ihåg att jag såg sådana i en gammal Apple släpbar dator förut en gång för länge sedan.
"Strömstyrkan spelar inte så stor roll då jag kan seriekoppla dessa"
Hur menar du nu?
Hur menar du nu?
- bachler
- EF Sponsor
- Kontakt:
Haha, man kan ju både parallell och serie koppla om man vill tills man antingen får slut på plats eller uppnår den spänning och kapacitet man vill ha.
så sant så sant 
Men det blir ju enklare vid laddning om det är en enhet istället för 10000 enheter, eller kan man ladda på samma sätt? oO

Men det blir ju enklare vid laddning om det är en enhet istället för 10000 enheter, eller kan man ladda på samma sätt? oO