ETA:s elektronikauktion 2010

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
irkasmork
Kontakt:

Re: ETA:s elektronikauktion 2010

Inlägg av irkasmork »

Jag har varit där varje år sedan året innan de höll auktionen på ett annat ställe än ljusgården
(vilket år var det förresten?). Helt klart en av årets höjdpunkter. Hoppas att jag lyckas
avhålla mig från att köpa för många bra-att-ha-grejer i år... :vissla:
Användarvisningsbild
anders_bzn
Kontakt:

Inlägg av anders_bzn »

hcb skrev:>Varför finns det inget sånt här i Stockholm?

Tja, ni har ju bara KTH, Göteborg har ju CTH :lol:

hcb, K94

OnT: Jag hade gärna kommit, men nu bor man ju i Lund och har åtaganden gentemot familjen ...
Det första är väl inget problem, det senare däremot...
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Var tar alla grejer från KTH vägen? Jag har plundrat ett och annat grovsoprum där med hjälp av bekanta men det måste finnas enorma mängder!

Ha det så trevligt på ETA-auktionen ni som ska dit, happy hunting
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

snart börjar det
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

dar303 skrev:Var tar alla grejer från KTH vägen? Jag har plundrat ett och annat grovsoprum där..
Ja.. hem till dig och dina bekanta kanske? :rofl
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Sisådär. Då var det över för i år. Alltid lika roligt att träffa på nördar. Köpte bara en sak på själva auktionen och det var en liten server (som enligt uppgift kört stora delar av borås studentnät) men det jag ville åt var CF-adaptern som satt i. Min förhoppning var att den var en scsi-variant och därmed passar i min Akai MPC-sampler. Men nix. IDE-variant.
Köpte däremot lite småsaker i komponentbaren, nån udda kabel, typ komponent-video till vga-kontakt, ett par HP-Jetdirect skvarservrar (skänkte ju bort de två förra, har saknats!). Plus en slags mystisk kontroller för stora displayer som hade ir-utgång, går kanske att baklängesingengöra på nått sätt?

Funderar på vem från forumet jag såg, lite svårt att avgöra när man inte setts förut. Nåja. Till dar303 kan jag bara säga att näje, inget av intresse, såldes en gammal trött och trasig laser, orkade inte ens bjuda på den.
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

B1n4ry skrev:Jag skall oxå på ETA tänkte jag.
Det borde bli 20:e året i rad om jag gissar rätt...
//B1N4RY
Jag har nog "bara" gått i 10 år. Tycker ljusgården där de kört de senaste åren är så förbaskat kylslagen, man sitter och fryser. Enda jag "missade" i år var vä ett tvåkanalers 150Mhz oscilloskop för femtonhundra, det är ett bra pris! Inte för att jag behöver nått. Men ändå :-)
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

tja lite grejjer ropade man ju allt in iaf, fick en 18" tft för 40kr

och ett 0-3,4kv agg för 200

samt en massa småprylar och mätinstrument av olika slag.
_robban
Kontakt:

Inlägg av _robban »

Snorig unge, flickvänn som mumlade något om att hon fyllde år och svärmor som sa något om män och deras leksaker... så summa sumarum kunde inte komma :(

Ja ja, får spara slantarna till nästa år
irkasmork
Kontakt:

Inlägg av irkasmork »

Jag köpte en av Dell-skärmarna och en USB-hubb (med en hårddisklåda utan nätagg på köpet).
Det är kul med alla udda grejer som säljs... och de intressanta beskrivningarna :lol:
Användarvisningsbild
anders_bzn
Kontakt:

Inlägg av anders_bzn »

Gizmo skrev:
B1n4ry skrev:Jag skall oxå på ETA tänkte jag.
Det borde bli 20:e året i rad om jag gissar rätt...
//B1N4RY
Jag har nog "bara" gått i 10 år. Tycker ljusgården där de kört de senaste åren är så förbaskat kylslagen, man sitter och fryser. Enda jag "missade" i år var vä ett tvåkanalers 150Mhz oscilloskop för femtonhundra, det är ett bra pris! Inte för att jag behöver nått. Men ändå :-)
Det skåpet köpte jag! Jag tyckte 1500 var billigt, men jag har redan ett annat Tek-skåp. Så jag behövde egentligen inte detta...

Annars så kom jag hem med en lindrig mängd grejjor. Lite kylflänsar, reläer, kondingar.
MiSTer
Kontakt:

Inlägg av MiSTer »

Kunde inte komma detta året heller :(
Å andra sidan behöver jag inte fler grejer...

...ångrar dock att man inte köpte fler "gunnplexers" det året då de fanns i komponentbaren. 5:- /st tror jag det var!

Good times, good times...
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Gizmo: Den där studentnätsburken var det jag som berättade om...
Även en hel del av Dell-prylarna var det jag som hade skänkt.
Kul att sakerna kommer till användning. Vi får inte sälja sakerna och vi får inte ge bort dom hur som helst men till ETA får vi ge saker efter en hel del diskussioner med de ansvariga... =)

Själv köpte jag en mysko rytm-box... En liten låda med ett antikt rytm-chip i. Lämnar väldigt konstig utsignal, verkar vara en trasig OP... Skall se om jag kan få liv i den...

Sedan köpte jag 13 rör med vardera 50 små kretskortsreläer. 2 poliga med 5v spole.
Elfa tar 34:-/st. Jag betalade inte fullt så mycket... ;-)
Jag kommer aldrig mer att behöva köpa sådana reläer... =)

//B1N4RY
Användarvisningsbild
Zajber
Kontakt:

Inlägg av Zajber »

Första gången för mig. Kul auktion. Själv ropade jag in en Dell Poweredge 750, en Iomega P415u (NAS 4x200gb) och en gps.
NAS-enheten fick jag loss för 50kr :)
Den bootar dock inte helt och Iomega vägrar lämna ut info och systemfiler för återställning som jag har fattat det. Trots att systemet bygger på FreeBSD.
Användarvisningsbild
pbgp

Inlägg av pbgp »

Puh då var hemma! 7 timmar ner, auktion, en natts sömn och 7 timmar i snöoväder hem tar lite på krafterna. Men det var det värt. Träffade två polare från Göteborg, anders_bzn och samtalade med lite ETA-folk. Det var mycket trevlig stämning som vanligt men jag kan hålla med om att det var lite kallt.

Jag ropade in
* 100MHz HP-oscilloskåp för 700kr
* HP logikanalysator för 100 kr ( lite av ett inpulsköp, det gick drösvis(>10) med liknande varianter, jag hade nog hellre tagit ett av dom andra då det här saknade några knappar )
* En diamantsåg som ska till en kompis
* En digital VXT 2000 (X11-terminal)
* Del 8 i "Elektronik för alla"- serien
* TU58 bandstation i tjusig racklåda, antagligen hemmabyggd (passar vissa pdp11 och vax)
* I/O-kort med 8 seriesnören (ISA :D)
* En UPS med sunkigt batteri
Gizmo skrev:Sisådär. Då var det över för i år. Alltid lika roligt att träffa på nördar. Köpte bara en sak på själva auktionen och det var en liten server (som enligt uppgift kört stora delar av borås studentnät) men det jag ville åt var CF-adaptern som satt i. Min förhoppning var att den var en scsi-variant och därmed passar i min Akai MPC-sampler. Men nix. IDE-variant.
Jasså det var du som snöt den, jag tror det satt två nätverkskort med fyra portar vardera i den? Du kanske kan tänka dig skiljas från ett eller båda av dom?
Skriv svar