Utvecklingsmiljö för DSP

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Utvecklingsmiljö för DSP

Inlägg av chille »

Jag sitter och kör TI nu och deras utvecklingsmiljö är totalt värdelös. Man kan ju förståss köpa deras "riktiga", men som student har man inte råd att slänga ut närmare 4 papp. Olagliga versioner kan man också utesluta då den enda som finns är på tok för gammal. De hade vart kul att ha något som inte ser ut mer som ett DOS-program än en grafisk applikation.

Vad jag vet är Analog ganska omtyckta och de har väl gratis utvecklingsverktyg? Är det någon som provat dom och vet ifall de är något att ha?

Finns det några fler vettiga företag som håller på med DSP?

Ett annat alternativ är ju förståss att skriva egen utvecklingsmiljö, men det känns lite overkill.
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Jag har ingen personlig erfarenhet av deras DSP-serie, men Microchip kör i princip samma utvecklingsverktyg för sin PIC30F-serie som för alla andra "normala" PIC'ar...
gille
Kontakt:

Inlägg av gille »

Vilken miljö kör du?

Jag arbetar med CCStudio 3.0 och den fungerar alldeles ypperligt tycker jag. Har även kört 2:an i någon demoversion och jag märkte inte att något saknades då.

VisualDSP++ (Eller vad den från Analog nu heter) har jag dock aldrig använt.
Seven11

Inlägg av Seven11 »

jag har använt Analogs IDE (VisualDSP++) för DSP:er, måste säga att jag tyckte det var mycket bra, såg snyggt ut och var väldigt lätt att lära sig.
cyr
Kontakt:

Inlägg av cyr »

VisualDSP är trevlig tycker jag också, har dock inte använt TI's så jag kan jämföra.

Det finns en 90-dagars trial av VDSP att ladda ner, men jag får väl erkänna att jag använt min betydligt längre än så... :vissla:
Skriv svar