ETA:s elektronikauktion 2010
ETA:s elektronikauktion 2010
Hej svejs
Jag är inte på någotvis involverad i ETAs verksamhet, men i år tänkte jag åka ner och se om det finns nått spännande att ropa in. Det var inget superintressant i katalogen, men det var så fasligt trevlig stämning förra gången jag åkte och det brukar ju dyka upp ett och annat kul som inte visats i förväg.
http://auktion.eta.chalmers.se/
Nån annan som ska åka?
Jag är inte på någotvis involverad i ETAs verksamhet, men i år tänkte jag åka ner och se om det finns nått spännande att ropa in. Det var inget superintressant i katalogen, men det var så fasligt trevlig stämning förra gången jag åkte och det brukar ju dyka upp ett och annat kul som inte visats i förväg.
http://auktion.eta.chalmers.se/
Nån annan som ska åka?
Re: ETA:s elektronikauktion 2010
Jodå. Jag och några vänner brukar vara där varje år. Mest för att det är en sån härklig kulturhändelse. Både i form av maskiner och hårdvara man ALDRIG sett förut men också i form av en möjlighet att träffa lite sköna nördar varje år 
Kan för övrigt avslöja att som vanligt så stämmer inte auktionslistan. Det är en ordentligt stor AS-400 maskin bland gerätet som inte är med. Även ett stort parti trådlösa accesspunkter med mera med mera.
Tycker för övrigt att det är lite trist att komponentbaren inte varit så rolig de senaste fem åren. Men men...

Kan för övrigt avslöja att som vanligt så stämmer inte auktionslistan. Det är en ordentligt stor AS-400 maskin bland gerätet som inte är med. Även ett stort parti trådlösa accesspunkter med mera med mera.
Tycker för övrigt att det är lite trist att komponentbaren inte varit så rolig de senaste fem åren. Men men...
Japp, det var jag
Finns bilder på den om du följer länken i min signatur.
åh.. as/400.. tur att jag inte kommer få plats med den i min bil

åh.. as/400.. tur att jag inte kommer få plats med den i min bil

- anders_bzn
- Kontakt:
Vi borde åtminstone säga hej och skaka hand. Jag tänkte ta på mig en röd t-shirt med en consbox och texten "Datavetare", så jag borde vara lätt att känna igen.
Jag skall oxå på ETA tänkte jag.
Det borde bli 20:e året i rad om jag gissar rätt...
(herre gud vad man blivit gammal...)
Jag kommer sannolikt att ha svart T-shirt med firmanamnet (DETKON) på... Säg hej om ni ser mig!
I år blir det i alla fall första gången jag är där och passar in 100%-igt bland nördarna efter som jag ju nu blivit radioamatör... =)
//B1N4RY
Det borde bli 20:e året i rad om jag gissar rätt...
(herre gud vad man blivit gammal...)
Jag kommer sannolikt att ha svart T-shirt med firmanamnet (DETKON) på... Säg hej om ni ser mig!
I år blir det i alla fall första gången jag är där och passar in 100%-igt bland nördarna efter som jag ju nu blivit radioamatör... =)
//B1N4RY
- anders_bzn
- Kontakt:
Ja, vi får se till att träffas.pbgp skrev:Vi borde åtminstone säga hej och skaka hand. Jag tänkte ta på mig en röd t-shirt med en consbox och texten "Datavetare", så jag borde vara lätt att känna igen.
Då får jag ta en av de nördigare T-shirtarna jag har. Jag tar min ljusblå CU-linux forum med pingvin på mig. Om den kommer synas vet jag inte eftersom jag förmodligen kommer frysa och ha min grå fleecetröja utanpå...
B1n4ry: Jag ska heja på dig om jag ser dig.
Jag tänkte åka dit i år, jag kommer att ha min treåriga son med mig 
Man måste ju lära barnet tidigt vad som är viktigt här i livet.

Man måste ju lära barnet tidigt vad som är viktigt här i livet.
-
Har försökt övertyga tjejen om att julafton inte är den 24 december utan den 27 november.
Har för övrigt rensat bland pallarna från förra årets fynd för att få plats med nytt =).
Har för övrigt rensat bland pallarna från förra årets fynd för att få plats med nytt =).
Kommer med största sannolikhet att dyka upp en stund jag med, tar jag med min 1.5 åriga dotter och lär henne precis som ajje vad som är viktigt här i livet 

- Zajber
- Kontakt:
Prisa gudarna för detta forum!
Jag hade helt glömt bort ETA-auktionen.
Vi ses i morgon då..
Jag hade helt glömt bort ETA-auktionen.
Vi ses i morgon då..

- hcb
- Moderator
- Kontakt:
>Varför finns det inget sånt här i Stockholm?
Tja, ni har ju bara KTH, Göteborg har ju CTH
hcb, K94
OnT: Jag hade gärna kommit, men nu bor man ju i Lund och har åtaganden gentemot familjen ...
Tja, ni har ju bara KTH, Göteborg har ju CTH

hcb, K94
OnT: Jag hade gärna kommit, men nu bor man ju i Lund och har åtaganden gentemot familjen ...
Ja, känner ni igen mig får ni vinka lite. Jag har extremt ljus blekt hår med snedlugg och så skägg, är nog ganska lätt att känna igen. Får se vad det blir köpt i år. Men det viktiga är kulturhändelsen, att se prylar och människor som bara finns just där just då. Det är väldigt exotiskt, och fint!