Jag har en så kallad viltkamera, en kamera med rörelsedeckare som tar bilder när hjortar och andra djur kommer och äter på matplatserna på vår mark.
På denna kamera sitter en svartvit display som visar hur många bilder som tagits lite mer info. Nu har displayen börjat tappa vissa rader så att det blir väldigt svårt att läsa texten/infon. Ja, vad jag menar är att varje bokstav består av ca 6x10 pixlar och nu har vissa rader av pixlar lagt av (på hela displayen, man ser blanka rader tvärs över, skitirriterande)
Jag talade med dem amerikanska tillverkaren och de kommer att skicka mig en ny display.
Så till frågan, hur svårt kan det vara att byta display? Här är en bild på kameran för att få förståelse för vad jag snackar om http://www.moultriefeeders.com/productd ... i60-refurb
Jag har ingen erfarenhet av elektronik-pilleri men jag har så klart lödkolv och sånt hemma, men är endast en glad amatör
För övrigt, tror ni det är displayen som givit upp? Eller något annat? Det kan ju vara så att det bara är glapp någonstans, men då troligen i anslutningen av displayen.