jag bara tänkte höra om någon vet något bra ställe att bestäla dom här kretsarna på och så ska de vara billigt åkså
tacksam för svar
mvh///martin
jesse skrev:Jag byggde störsändare när jag var 12-13 år... målet var så lång räckvidd som möjligt, helst skulle signalen dränka P3 så att jag kunde sända mina egna inspelade "reklaminslag" vilket givetvis bara var påhittade saker... Bra ljudkvalitet var också viktigt. Men den skvätte ju i alla frekvenser samtidigt, och det blev grova ränder på TV:n![]()
Är man tonåring tror jag inte man är så himla noga med om något annat störs ut. Vanligtvis händer ju inget allvarligare än att grannen blir irriterad... Men ju äldre man blir desto mer medveten (eller tråkig) blir man ju, och tänker att man kanske stör ut nån viktig kommunikation till nån medicinsk utrustning eller liknande... Inte lika kul. Personligen har jag ingen som helst aning om TS önskeprojekt kan vara skadligare än att kasta kolapapper på marken (alla vuxna säger fy, men inget händer), eller om man sabbar viktiga samhällsfunktioner (jämför med eleverna som "bara" skulle elda lite och eldade upp skolan - hoppsan!). Och vet man inte ett smack så kan det ju vara bäst att låta bli, resonerar jag, en gammal gubbe.
HUNDRA meter! o de e ca 100-200mWTekko skrev:Tala om detta för rifakungen som sitter hemma å bygger radiosändare uppåt 500mW som sänder runt 100-110MHz.
Han påstår att den bara går några meter.