POS nya leksak, ska bli cncfräs, laserskärare eller???
Re: POS nya leksak, ska bli cncfräs, laserskärare eller???
Förstår att det kan kännas lite övermäktigt. Sen antar jag att den inte var gratis heller? Men om man kör från dator, är det HPGL då eller? Isf är det väl(???) inga problem att sätta en laser på den och köra så, då är det väl iofs hastighet osv som kan fallera.
Men om du monterar loss servosystemet, säljer här på forumet eller eBay och sen köper stegisar/drivare för pengarna? Eller om du kan byta jämnt med någon här?
Men om du monterar loss servosystemet, säljer här på forumet eller eBay och sen köper stegisar/drivare för pengarna? Eller om du kan byta jämnt med någon här?
Ja den ska väl fungera som en vanlig printer när man kopplar in den mot en dator som jag förstår.
Det jag funderar på är om det är värt för mig att lägga ner tiden mot att köpa nått färdigt som kostar lite mera.
Jag skaffar inte sakerna bara för att "leka" med utan det finns ju andra baktankar såklart, men det är ju kul att bygga och fixa med saker också.
Sen ser jag nu när jag fått hem den att det kommer bli trångt att få plats med den, jag har ju redan SUDA:n som är ganska stor...
Det jag funderar på är om det är värt för mig att lägga ner tiden mot att köpa nått färdigt som kostar lite mera.
Jag skaffar inte sakerna bara för att "leka" med utan det finns ju andra baktankar såklart, men det är ju kul att bygga och fixa med saker också.
Sen ser jag nu när jag fått hem den att det kommer bli trångt att få plats med den, jag har ju redan SUDA:n som är ganska stor...
Efter moget övervägande har jag bestämt mig för att säja maskinen, lite tråkigt men jag har helt enkelt inte plats för den.
Den kommer ut här på forumets köp/sälj inom kort.
Den kommer ut här på forumets köp/sälj inom kort.
Det vore lite intressant att veta, nu när den är till salu, vad det är för linjärstyrningar i maskinen. Vad är det för drift? Ser ut som kuggstång på Y eller vad man nu kallar den, men hur ser det ut på den andra axeln; och är det något glapp i drivningen (klocka)...
Nya bilder i säljtråden.
Jag tycker den känns väldigt stabil och glappfri men jag har inte försökt mäta nått.
Man får såklart komma och kolla om man bor i närheten.
Jag tycker den känns väldigt stabil och glappfri men jag har inte försökt mäta nått.
Man får såklart komma och kolla om man bor i närheten.
Den fick en ny förhoppningsvis lycklig ägare till slut, och när jag skulle kolla lite annat på youtube så dök den upp
i "rekomenderas för dig" som av en slump!
Kul att se att den kom fram och verkar fungera som den ska, lycka till med laserkonverteringen nu dechaine.
i "rekomenderas för dig" som av en slump!
Kul att se att den kom fram och verkar fungera som den ska, lycka till med laserkonverteringen nu dechaine.
Om jag är lycklig?... Det är bara förnamnet!
Lade upp videon för att visa brorsan först och främst.. Blev bara en liten snutt av testprogrammet. Ska filma och lägga upp hela på måndag.
Nu är även nätaggregatet till lasern beställd från ryssland och skickas troligt vis på måndag eller tisdag i nästa vecka. Börjar dock bli tveksam på om min kollimatorlins kommer att fungera, ska kika runt och se om jag kan hitta något bättre.
Hittade denna sida med lite specifikationer på maskinen: http://www.mucad.com/cmsmultilanguage/i ... ta-2&hl=en
300mm/s ... 18000mm/m
Dock ser underdelen annorlunda ut..
Ska se om jag kan testa skarpt med dator på måndag...
Det här kan bli riktigt bra!

Lade upp videon för att visa brorsan först och främst.. Blev bara en liten snutt av testprogrammet. Ska filma och lägga upp hela på måndag.
Nu är även nätaggregatet till lasern beställd från ryssland och skickas troligt vis på måndag eller tisdag i nästa vecka. Börjar dock bli tveksam på om min kollimatorlins kommer att fungera, ska kika runt och se om jag kan hitta något bättre.
Hittade denna sida med lite specifikationer på maskinen: http://www.mucad.com/cmsmultilanguage/i ... ta-2&hl=en
300mm/s ... 18000mm/m

Dock ser underdelen annorlunda ut..
Ska se om jag kan testa skarpt med dator på måndag...
Det här kan bli riktigt bra!