Utvecklingsmiljö från Introl Corporation

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Utvecklingsmiljö från Introl Corporation

Inlägg av vfr »

Jag har projekt gjorda med en utvecklingsmiljö från Introl Corporation. Dom gjorde utvecklingsmiljöer för MC68xx/MC68xxx-system. Idag verkar inte deras website eller någonting annat finnas längre. Frågan är vad som hänt med dom.

Då det är gamla projekt, så känns det inte speciellt uppmuntrande att först leta upp och sedan betala för en ny dyr utvecklingsmiljö. I och med att det är gamla projekt, så är det kanske inte absolut nödvändigt heller, då det isåfall hade varit motiverat att faktiskt köpa in något nytt. Men det hade trots allt varit trevligt att veta vad som hänt och om det ö.h.t finns någonting kvar av företaget och produkterna.

Jag har googlat runt lite, men hittar inte mycket ledtrådar om vad som hänt eller om något finns kvar... Jag gissar att det antingen kursat eller blivit nerlagt. Tänkte att jag kan ju alltid försöka se om det är någon här som råkar veta något, eller har bättre Google-skills än vad jag har. :D
rehnmaak

Re: Utvecklingsmiljö från Introl Corporation

Inlägg av rehnmaak »

Om jag inte kommer ihåg fel så köpte jag en utvecklingslicens för 68000 av dem för många år sedan (kan det ha varit 8 år sedan?).

Det uppstod ganska snart problem med kompilator/länkare efter att jag hade köpt den. Men de totalt försvann från jordens yta verkade det som, de varken svarade i telefon eller på epost, så jag blev tvungen att skaffa en annan miljö från Tasking.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Sedär, sedär! Då är vi två med liknande erfarenheter. Nu har väl inte jag några akuta problem så, egentligen. Jag har kört den till 68HC11K1-processorer och den skulle ha inbyggt stöd för den minnesbanking som finns i K-varianterna på HC11:an. Och det verkar det inte vara många miljöer som har. Nu är dom här projekten på utgående, men det är ju oftast då man har som mest kod att få in i minnet. Det börjar bli lite trångt...
Användarvisningsbild
baron3d
EF Sponsor

Inlägg av baron3d »

Provade ngt från http://www.cosmic-software.com. Riktigt bra optimerare.
Skriv svar