jag har en liten fundering på var man kan få tag på magnetventiler på 6-12v jag behöver dom til ett rojekt som min kompis ska göra
så är de nogon som vet så skriv
Då man monterar lustgas i bilar så brukar gasen vara flytande ända fram till munstycket i insuget. Därav de snygga molnen som pyser ut när bilar i filmer har lustgassystem.
TS kanske borde köpa ett billigt komplett system på blocket eller ebay. Har sett system från 1500:- och uppåt. Blir nog svårt att slå det med att bygga själv med tanke på slangar, kopplingar osv.
Dessutom måste man ju tillsätta mer bensin. På en moppe måste man ju då installera någon form av elektrisk bränslepump och ett spridarmunstycke som ser till att det inte bara blir en stråle av bensin in i förgasaren.
Det som pyser ut är ju när man "luftar" systemet just för att få flytande lustgas ända till ventilen, men det var väl det du menade ?
Och ja, att bara spruta in lustgas kommer inte att fungera, man måste mycket riktigt addera bränsle också, man brukar skilja på våta och torra system, våta system sprutar även in bränsle med en extra nozzel, medans torra system påverkar bilens insprutning så den fetar upp blandningen tilräckligt.
Det blir nog lite svårt att fixa på en moppe skulle jag tro, även om det förstås GÅR.