med Användaren, menar jag mig själv, eller någon annan som ska byta givare eller byta flödesgräns lr programmera upp ett nytt kort. För att göra det så skall man kompilera om koden och kanske programmera upp en ny µC på ett nytt kort. Och för att det ska vara så smidigt som möjligt så VILL jag ha det så.

Jag är fullt medveten om skillnaden i presenterade enheter och de enheter processorn jobbar med. Men detta är en del i koden som man ställer in sin data, vilket gör det till något av ett anvädargränssnitt på sätt och vis.. (Bilen jobbar nog för övrigt inte i m/s utan skulle mer troligt få t.ex pulser från nån hallgivare lr liknande vilket skulle innebära en frekvens..) Min flödesgivare i detta projektet ger frekvens där de olika givartyperna motsvarar en viss volym per puls, så det är inte så att jag arbetar med liter/minut i koden heller, det görs om till ett timervärde. Men jag vill helt enkelt att när man ska in och ändra så ska man inte behöva ha några förkunskaper om kodens uppbyggnad, det skall vara så lätt som möjligt. Därav mitt önskemål. Men som jag tidigare nämnt, JAG VILL VETA OM DET GÅR FÖR ATT LÄRA MIG.

Och värdet skall inte presenteras alls. Så för funktionen skulle jag lika gärna kunna ha motsvarande timervärde som FLOW_LIMIT. Men ska du då ändra gränsen till 11,34 liter/minut så vore det aningen opraktiskt, eller hur? Absolut enklast vore att skriva in 11,34, en kompromiss 1143. Det jag menar är, går det så vill jag lära mig. Går det inte så går det inte. Säg då det.
mL/min är nog minst lika vedertaget som L/min, så multiplicera med tusen då.
Nej, inte i detta fall. pratar man alkohol i blodet, är det promille, pratar man hastighet på vägarna är det km/h, hastighet på sjön är knop, flöde i min applikation är liter/minut. Punkt slut!

Klart att alla är vedertagna enheter, men inte i sammanhanget.