Transformator

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
MNorrgren

Transformator

Inlägg av MNorrgren »

HEjsan alla, nån som har nåt tips på var man kan köpa en "miniatyr audiotransformator " 200 K till 1K CT input.... ???
Länka gärna. tack för alla förslag :oops:
Användarvisningsbild
jack
EF Sponsor

Inlägg av jack »

Stungun på gång?
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

yepp... men, notera noga, det är inte till något skadligt syfte. Ska bara bygga den för att bevisa att det går att bygga den. Visserligen ska jag o nåra polare ha den till o spela in lite roligheter. Ska stunna oss själva och varandra lite, bara på skoj då!!!!...
Micke
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Vad är skilnaden om man skjuter på sig själv med en stungun på riktigt/på skoj? :roll:
Virr3

Inlägg av Virr3 »

på riktigt har du trimmat den å är ute efter att döda :roll:
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

jag ska inte ha ihjäl nån.... det är så sant!!!!
Ska ENDAST ha den till detta, sen är det väl mitt problem och mitt ansvar om det händer nåt med den... ni råkar inte i klistret. Det är endast jag och jag är villig att ta risken så.
Nån som kan länka???
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Vi blir väl ansvariga om vi hjälper dig att bygga den ?
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Att ha roligt med stungun är nog inte riktigt friskt. De är väl förbjudna för att de kan ge skador direkt, men också skador som man märker av efter en väldigt lång tid.

Vill du känna på en mindre kraftig stungun kan du ta en vanlig 230V till 12V trafo och koppla ett 1,5V batteri på 12V lindningen. När du tar bort batteriet och håller i 230V kablarna får du en kyss. Dock avråder jag dig från att bygga detta, när det kan i värsta fall stanna ditt hjärta.
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

nope... och isf på vilket sätt,
men för det första: varför förutsätter folk att man ska ha t.ex ett stungun till det värsta möjliga man kan tänka sig... det finns faktiskt folk ute här som inte tänker ha ihjäl nån, och ska ha det till privata saker och inte hålla på i vfta med det bland almmänheten...

Andra: hur ska ni påverkas av mina problem, det är inte så att jag tänker skylle på er, NÄ de visade mig hur jag ska bygga det, skyll på dem :P nä hallo, lite får man tänka, hur fan låter det för det första. mycket bra förklaring .P
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Inlägg av Schnegelwerfer »

Moraliskt har man ju ett ansvar om man lämnar ut information som man vet kommer att användas i farliga sammanhang.

Jag hade inte gett dig recept på sprängmedel heller, just av moraliska skäl. En stungun faller ungefär i samma kategori.

Hur ska du veta att din stungun inte är farlig innan du provar den på dig själv?
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

jag vet precis vad ett stungun gör och hur det fungerar oach att dem är kraftiga men dock inte dödliga... min polare har ett men det är tyvärr ur funktion, så det är därför ajg måste bygga ett, annars hade vi ju använt det. Jag har blitt stunnad ett antal gånger.
För det första, det är hög spänning jovisst, men det är inte mång amp i dem så att du dör, har för mig att i det starkaste jag sett har det varit upp mot 20mA. För att det ska vara dödligt ska det passaera 6 mA i hjärtat. Men eftersom man inte kan sätta det på hjärtat. duh. och det är så kort bit mellen elektroderna, du fätter inte en i huvet och en på tårna direkt. De sitter ganska nära varandra. Alltså leder detta till att du inte kan dö av det om du inte sätter mitt på bröstkorgen och stunnar människan i ca 3 timmar och att personen har dåligt hjärta.

Dessutom så finns det strömbergränsning på de där prylarna som gör att de ska kännas men utan att vara dödligt.
Det är samma sak som med elstängsel, det är inget fel o bygga och använda, tänk på djuren t.ex. men nu spårar det ur.

Nä, jag förstår er, men jag har aldrig varit med ett enda dödsfall med ett stungun så jag förstår inte vad som e problemet. Och eftersom jag inte skall ha det till mer än detta så förstår jag inte vad detta är bra för.

Och för intresset, det är farligare att modifiera en kamera än att använda ett riktigt stungun. EFtersom du kan få upp i ett par AMP med en hyffsat stor konding om du ladar ur den i en person. OCh det kan vara direkt dödligt.
OCh varför ajg inte använder det, det är inte det riktiga. Det är en principsak i detta fallet. det ska se äkta ut på film...
HenkeW

Inlägg av HenkeW »

Låter ganska oklokt att stunna "på skojj".
Det kan som de säger ge men för livet, hjärtat kan mycket väl skadas.

Hur kan du/ni veta att era hjärtan är helt ok?
Det finns ju småkillar som trillar ihop döda på fotbollsträning pga att de har dåliga hjärtan utan att veta om det...hur kan ni då leka med stungun på skoj?

Enligt mig en obegriplig sak att göra "på skojj".
Men men, det är era liv och era hjärtan.
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

ja emn dåså... vad är problemet... nån som kan länka kankse??
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Det verkar inte som att du kommer att få några tips här, så testa google istället......
DeeJayPA
EF Sponsor

Inlägg av DeeJayPA »

Hitta ett passande bygge för att leka med döden

http://www.electronics-lab.com/projects ... index.html
Skriv svar