Är min projekt hemsida Okey ??

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Re: Är min projekt hemsida Okey ??

Inlägg av toffie »

überfuzz skrev:Jag brukar sälja hemsidor och vad som anses 'rätt' går inte alltid ihop med kundernas önskemål.
Känner detta också, men det är ingen idé att man försöker ge förslag eller liknande då kunder ofta brukar "veta" vad de vill ha, åtminstone ena veckan :P

Nästa vecka kanske det är något annat ;)
überfuzz

Inlägg av überfuzz »

Toffie - Nä just det. Den som har pengar har ju alltid rätt, rätt att betala för de ändringar vi gör. Jag har faktiskt haft en del såna kunder. Man säger vad som brukar funka, får order om att göra något annat, och tar betalt för att göra 'fel'. Kort efter det kommer en förfrågan om man kan tänka mig göra ändringar. Katching! :lol:
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Marta »

Kort svar: Nej!

Den är överarbetad, stökig och tröttande att läsa.

Rensa bort alla animeringar och låt större bilder visas direkt vid klick i nytt fönster/tab. Blir alldeles vimmelkantig av allt detta flimmer Du har nu.

Gör översikten lite kompaktare så blir sidan mera överskådlig.

IMHO är de bästa sidorna de där det går snabbt att hitta, finns en tydlig struktur och inget onödigt bling som bara skapar irritation. En webdesigner som använder alla konstiga funktioner som finns är inte bättre, han/hon utan tvärt om. Det är svårt att göra en sida inbjudande och lättläst, mycket enklare att flasha upp den med en massa bling och tro den är såååååå bra bara för det. Det är den inte.
SvenW

Inlägg av SvenW »

Här är som exempel en av mina favoritsidor:
http://www.gnu.org/software/gnu-c-manua ... anual.html

Tråkig? Trist? -- Men man hittar snabbt den information man är ute efter.
Ok, jag är väl lite nördig, men ärligt talat tror jag de flesta vill ha det ungfär så. (?)

För övrigt är jag är rätt imponerad av lizerdboys projekt. Förutsatt att de fungerar förståss!
Användarvisningsbild
lizerdboy

Inlägg av lizerdboy »

Liten snabbis,
Jag ska ändra lite efter alla förslag, och funderar även på att skriva om all text till svenska,
Har lite för mycket annat då det är tenta vecka nästa vecka.
Försökte ändra hederns höjd, men det vart bara fel i koden,. ska kolla på det sedan.

SvenW: Tack för kommentaren ang projekten, kul med lite avvikande kommentar =)
Absolut funkar alla projekt.
har dock lite svårt med "Ren textfils varianten" av hemsida, men alla har sin smak.

När jag får tid att göra min egen så kommer den vara mycket i samma stuk som denna,
men jag säger samtidigt att det finns mycket jag vill ändra !!!!

Ang animeringarna: dessa kan jag inte göra något åt, kan dock göra en länk under bilden i så fall.
Som jag sagt tidigare, kan inte göra så mycket åt strukturen på sidan just nu, endast sedan när jag gör en egen
då jag inte orkar sätta mig in i koden till denna.
Skriv svar