hej,
jag undrar vad man kan få för ett begagnat type 502A dual-beam oscilloscope det är runt 40 år gammalt, eller är det bara och slänga?
tack.
bild:
http://www3.telus.net/harley_davidson/o ... 5110-1.jpg
gammalt oscilloscope
- Klas-Kenny
Re: gammalt oscilloscope
Släng upp en auktion på forumet vettja
Såg ut att vara i riktigt bra skick, så några hundralappar borde inte vara omöjligt i alla fall.
Såg ut att vara i riktigt bra skick, så några hundralappar borde inte vara omöjligt i alla fall.
Skicket brukar vara en mer väsentlig faktor än ålder. Ett 40 år, fungerande, gammalt 'skåp är exempelvis mer attraktivt än ett 4 veckor, ofungerande, 'skåp och eftersom du inte skriver om skicket så det går inte att avgöra om det bara är att slänga eller inte.AndreasM skrev:oscilloscope det är runt 40 år gammalt, eller är det bara och slänga?
perfekt för någon nybörjare för en hundralapp eller två, prisbilden är min personliga uppskattning
Vart finns skåpet? I närheten av tokholm så kan jag vara intresserad, för rätt pris. Kan tänka mig att bjuda 4-500:- för det om det är välfungerande.
Finns det glapp i reglage/vred?
Stämmer det hyffsat ni spänning? D.v.s. stämmer uppmätt spänning hyffsat med vad det visar?
Finns det glapp i reglage/vred?
Stämmer det hyffsat ni spänning? D.v.s. stämmer uppmätt spänning hyffsat med vad det visar?