reservdelar till Hydrauliskt skruvstycke, var?
- DW
- Kontakt:
reservdelar till Hydrauliskt skruvstycke, var?
Har ett par stycken Takeda hydrauliska skruvstycken (japanska) jag fann en hemsida men inget svar på e-post.
Jag söker ev packboxar och beroende på om de läcker vid montering div tätningar.
Bild 2 visar bara tryckstänger, hydraulik fram o bak + den mekaniska skruven till skruvstädet.
Någon som vet mer om Takeda?
Jag söker ev packboxar och beroende på om de läcker vid montering div tätningar.
Bild 2 visar bara tryckstänger, hydraulik fram o bak + den mekaniska skruven till skruvstädet.
Någon som vet mer om Takeda?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- DW
- Kontakt:
Re: reservdelar till Hydrauliskt skruvstycke, var?
Libbe: Momentum, har du erfarenhet av att de har till andra maskinskruvstycken typ Hilma.
Så du inte tror att det är de små oringarna som ligger på i bild 1. Jag tycker mej de mest har standardgrejor men visst ett samtal ger nog svar.
Så du inte tror att det är de små oringarna som ligger på i bild 1. Jag tycker mej de mest har standardgrejor men visst ett samtal ger nog svar.
Nja... erfarenhet vet jag väl inte. Maskinskruvstycke behöver jag ett till pelarborren, men jag har inte haft råd.
Vad jag menar är att en packbox är en packbox, stämmer måtten kan den komma från ICA.
Har för mej att Momentum t.o.m. svarvar/tillverkar boxar (rätta mej om jag har fel)
Jag hade tagit packboxen i näven och farit förbi dom.
Vad jag menar är att en packbox är en packbox, stämmer måtten kan den komma från ICA.

Har för mej att Momentum t.o.m. svarvar/tillverkar boxar (rätta mej om jag har fel)
Jag hade tagit packboxen i näven och farit förbi dom.
- DW
- Kontakt:
Fick svar från Takeda Japan idag från, kanske hjälper det någon mer:
Kiyotaka Yamaguchi (MR)
TAKEDA KIKAI CO., LTD
generalagent i Sverige är Wiklunds Verktyg AB
Box 181· 123 23 FARSTA
http://www.wiklundsverktyg.se/
Kiyotaka Yamaguchi (MR)
TAKEDA KIKAI CO., LTD
generalagent i Sverige är Wiklunds Verktyg AB
Box 181· 123 23 FARSTA
http://www.wiklundsverktyg.se/
Jag hittade faktiskt en broschyr i gömmorna på TAKEDA skruvstycken och rundmatningsbord.
Men vad är problemet?
Är det inte bara att åka och få nya tätningar svarvade?
Det gjorde jag när jag renoverade mina HILMA skruvstycken.
Men vad är problemet?
Är det inte bara att åka och få nya tätningar svarvade?
Det gjorde jag när jag renoverade mina HILMA skruvstycken.
- DW
- Kontakt:
Dels tycker jag att de tallriksfjädrarna -antar det är sådana, ser rätt platta ut, tryckstången i mitten av
packningen skall den vara hårdkromad? Min är erroderad av gammal skärvätska. Nu finns det en sats med
de slitdelar till Takeda så jag vet inte vad detta innebär ännu men i morrgon får jag besked om pris mm.
Hilma, jag har oxå ett men det har jag inte tagit isär ännu. Något speciellt att tänka på säter?
Vem tillverkade dina packningar?
packningen skall den vara hårdkromad? Min är erroderad av gammal skärvätska. Nu finns det en sats med
de slitdelar till Takeda så jag vet inte vad detta innebär ännu men i morrgon får jag besked om pris mm.
Hilma, jag har oxå ett men det har jag inte tagit isär ännu. Något speciellt att tänka på säter?
Vem tillverkade dina packningar?