tummen skrev:Som avslutning kan man väl oxo tillägga att ni inte ska va så snabba att försöka idiotförklara andra som skriver något här, inte speciellt listigt att ge sig på människor som ni inte vet vilka kunskaper de besitter.
Hur ska de okunniga våga fråga något när de ser hur andra blir behandlade här, helt utan anledning och utan att det fanns något som helst fog för påhoppet?
Tja... "Killen behöver hjälp inte att bli idiotförklarad..." var inte menad att idiotförklarad dej utan sätta fokus på problemet... Jag inser att det kanse inte var så smidigt skriver... sorry
Hur gammal är egentligen 16F88?
Jag tycker att det är konstigt att detta inte upptäckts tidigare, det måste ju finnas massor av folk som råkat ut för detta problem tidigare.
Ska jag va ärlig så är det inte så säkert för det verkar inte speciellt vanligt med användning av I2C på pic ändå, inte om man kollar hur mycke info om det som finns ute och exempelkod och sådant regnar det inte direkt av. De som använder I2C som master på en 16F88 sätter denna som utgång och berörs då inte av problemet.
Du måste alltså ha PORTB change interrupt + använda 16F88 som I2C slave för att hamna i knipan.