Har någon köpt ett MSP430 LaunchPad (MSP-EXP430G2) från TI ?

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
jfri

Har någon köpt ett MSP430 LaunchPad (MSP-EXP430G2) från TI ?

Inlägg av jfri »

I så fall skulle jag vilja veta när ni köpte det och hur länge det dröjde innan ni fick det? Själv har jag beställt detta för $4.30 i början av Augusti.
Först så fick jag besked om att det var på backorder via email. Detta gick också att se under mitt account på TI på mitt orderstatus. Efter några veckor
så visades en rad i orderstatus som 'shipped' men fortfarande backorder bekräftelsen nedanför. Efter ett par veckor skrev jag en supportticket för att jag ännu inte fått det.
Då mottog jag efter några dagar ett telefonsamtal och fick veta att det inte stämde att det var skickat (pga oväntat stor orderingång) och att jag skulle vänta två veckor till.
Efter det har jag försökt maila dom om saken men inte fått något svar. Dessutom numera saknas all info om min order under orderstatus. Någon som har liknande upplevelser vid köp av detta kort? Själv börjar jag undra om det någonsin kommer.
sneaky

Re: Har någon köpt ett MSP430 LaunchPad (MSP-EXP430G2) från

Inlägg av sneaky »

Ta en titt i den tråd om TIs LaunchPad som finns på första sidan av denna kategori. Har för mig att någon har rapporterat angående leveranstid där.
ds77

Inlägg av ds77 »

jag beställde också ett någon gång i somras, fick det förra veckan...
jfri

Inlägg av jfri »

Verkar som att ungefärlig leveranstid är två månader. Vad som bekymmrar mig nu är att min order history säger att jag inte har några gamla order.
discomike

Inlägg av discomike »

Beställde i sommras, fick för 3-4 veckor sen.. angående ordersystemen osv... så har de gjort om TI-e-storen, och integrerat den med deras andra system(samma konto som my.TI), det finns nån gammal länk du kan googla upp för att se orderstatus för ordrar i gamla systemet.

Har de dragit pengarna från ditt konto än? Tar kanske 3-4 dagar efter de dragit pengarna tills det kommer till dig, det är först då dom drar pengarna (inte bara reserverar) som de skickat iväg det på riktigt även om det står shipped på din order tidigare.

Om man vill köpa nåt så kör de en kampanj med fri frakt på alla produkter för att promota det nya systemet (varit i nån månad nu nu, vet inte hur länge till), hörde att halva priset kupongen dock inte gällde längre men inte provat själv.

Slutligen måste jag komma på nåt att göra med mina MSP430:er, kanske en brädspelsklocka/timer...?
MiSTer
Kontakt:

Inlägg av MiSTer »

I Juni beställde jag. Fick paket i Torsdags.
Skriv svar